Rusza stałe połączenie kolejowe między portem w Gdańsku a Chinami

Połączenie kolejowe między Xi’an w centralnych Chinach a Portem Gdańsk, zainaugurowane w ubiegłym tygodniu, będzie mieć charakter stały. Od stycznia 2020 roku realizowane będą regularne, cotygodniowe połączenia.

Jak informowaliśmy, tydzień temu do Portu Gdańsk dotarł pierwszy w historii pociąg towarowy z Chin, przewożący kilkadziesiąt kontenerów. Podróż z miasta Xi’an zajęła 10 dni. Radio Gdańsk zwracało wówczas uwagę, że zainteresowanie nowym połączeniem jest duże, mimo iż transport kontenera koleją jest dwa razy droższy od transportu drogą morską.

We wtorek portal 300gospodarka.pl poinformował, że od tej pory działać połączenie między chińskim miastem a polskim portem, poprzez terminal lądowy Adampol Małaszewicze, będzie już działać na stałe. Czas podróży ma wynosić 9-10 dni.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

„Nowe połączenie kolejowe z Chin bezpośrednio do Portu Gdańsk jest alternatywą dla portów zachodnioeuropejskich, która znacząco skraca czas dostawy kontenerów na rynki Skandynawii i Wielkiej Brytanii. Widzimy w tym szansę na wykorzystanie naszej mocno rozwiniętej siatki połączeń i infrastruktury przeładunkowej” – powiedział Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A., cytowany przez 300gospodarka.pl. Jak dotąd, zdecydowana większość pociągów z Chin nie jeździła do Gdańska, lecz do niemieckiego Duisburga. Ta droga trwa jednak o cztery dni dłużej, co stawia gdański port w relatywnie korzystniejszej sytuacji.

Pociąg jedzie z Xi’an w centralnych Chinach do Gdańska 10 dni, podczas gdy tradycyjny transport drogą morską trwa kilka razy dłużej, 45-50 dni. Łukasz Szutenberg z firmy Adampol, będącej operatorem pociągu zaznaczał już wcześniej, że w tym czasie wielu przedsiębiorców może dokonać kilku transportów i zarobić więcej, nawet pomimo większych kosztów.

Jednak choć linia została oficjalnie otwarta, to następny pociąg pojawi się w terminalu kontenerowym DCT w Porcie Gdańsk w grudniu. Z kolei regularne, cotygodniowe połączenia będą realizowane od stycznia 2020 roku.

Uruchomienie linii to część realizacji koncepcji „One Belt, One Road”, czyli „Pasa i Drogi”, nazywanej też „Nowym Jedwabnym Szlakiem”. Ma on pełnić rolę głównego połączenia handlowego między Chinami a Europą, a także krajami azjatyckimi.

Jak pisaliśmy, zgodnie z danymi podanymi przez Xu Xiaofenga, radcę gospodarczo-handlowego ambasady Chin w Polsce, kolejowy handel tego państwa z Europą odbywa się głównie przez Polskę. Ogromna większość kolejowych kontenerów z Chin wjechała do Europy przez nasz kraj.

Należy przypomnieć, że od 2013 roku pociągi towarowe linii China Railway Express kursują między chińskim miastem Chengdu a Łodzią, przewożąc m.in. sprzęt elektroniczny, artykuły gospodarstwa domowego, obuwie, tekstylia, materiały budowlane, meble, artykuły spożywcze i rolne i wszelkiego rodzaju półprodukty. Przejazd tą trasą zajmuje 14 dni, podczas gdy transport morski to około 28 dni.

Czytaj także: Łódź częścią „nowego jedwabnego szlaku” – już oficjalnie

300gospodarka.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz