Pierwszy pociąg z Chin dotarł do portu w Gdańsku

Do Portu Gdańsk, po 10 dniach podróży, dotarł pierwszy pociąg towarowy z Chin.

W czwartek przed południem do Portu Gdańsk dotarł pierwszy w historii pociąg towarowy z Chin, przewożący kilkadziesiąt kontenerów. Podróż z miasta Xi’an zajęła 10 dni.

Radio Gdańsk, które poinformowało o tym wydarzeniu zwraca uwagę, że zainteresowanie nowym połączeniem jest duże, mimo iż transport kontenera koleją jest dwa razy droższy od transportu drogą morską.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

– W wielu sytuacjach dla odbiorców towarów zdecydowanie ważniejszy od ceny transportu jest jego czas – powiedział podczas uroczystości w terminalu kontenerowym DCT Łukasz Szutenberg z firmy Adampol, będącej operatorem pociągu. W tym terminalu kontenery będą ładowane na samochody, inne pociągi lub na statki, np. te płynące do Skandynawii.

Szutenberg podkreślił, że ich pociąg jedzie z Xi’an w centralnych Chinach do Gdańska 10 dni, podczas gdy tradycyjny transport drogą morską trwa kilka razy dłużej, 45-50 dni. Zaznacza, że w tym czasie wielu przedsiębiorców może dokonać kilku transportów i zarobić więcej, nawet pomimo większych kosztów.

Jak dotąd, zdecydowana większość pociągów z Chin nie jeździła do Gdańska, lecz do niemieckiego Duisburga. Ta droga trwa jednak o cztery dni dłużej, co stawia gdański port w relatywnie korzystniejszej sytuacji. Zdaniem Marcina Osowskiego, wiceprezesa Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, to bardzo dużo w sytuacji, kiedy odbiorcy zależy na szybkości transportu. – To jest nasza przewaga i trzeba ją zacząć wykorzystywać – powiedział Osowski, cytowany przez Radio Gdańsk.

Przeczytaj: Kolejowy „nowy jedwabny szlak” sięgnął Stambułu

Duże zadowolenie i radość z pomyślnej trasy i dobrego czasu przejazdu pociągu wyraził Grzegorz Witkowski, wiceminister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

– Bardzo cieszy nas ten pociąg, ponieważ on pokazuje, że polskie porty mogą konkurować z portami niemieckimi – powiedział Radio Gdańsk wiceminister. Zaznaczył, że pokazuje to, iż Polska ma swoje atuty, które chce wykorzystywać, „ponieważ wynikają z tego same korzyści”. Witkowski wymienił w tym kontekście m.in. większe wpływy do budżetu i rosnące możliwości dla polskich przedsiębiorców.

Czytaj także: PKP Cargo chce otworzyć przedstawicielstwo w Chinach

Jak pisaliśmy, zgodnie z danymi podanymi przez Xu Xiaofenga, radcę gospodarczo-handlowego ambasady Chin w Polsce, kolejowy handel tego państwa z Europą odbywa się głównie przez Polskę. Ogromna większość kolejowych kontenerów z Chin wjechała do Europy przez nasz kraj.

Na początku 2017 roku pierwszy bezpośredni pociąg towarowy z Chin przybył do Londynu. Podróż z miasta Yiwu z prowincji Zhejiang, we wschodnich Chinach – znanego ośrodka handlu hurtowego, przez Kazachstan, Rosję, Białoruś, Polskę, a później Niemcy, Belgię i Francję, zajęła 18 dni. W październiku br. do stolicy Serbii dojechał pierwszy pociąg towarowy podążający bezpośrednio z Chin. Kurs inaugurował nowe regularne połączenie.

radiogdansk.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

2 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz