Zgodnie z danymi podanymi przez Xu Xiaofenga, radcę gospodarczo-handlowego ambasady Chin w Polsce, kolejowy handel tego państwa z Europą odbywa się głównie przez Polskę.

Chiński dyplomata było gościem na III Kolejowym Forum Gospodarczym, zorganizowanym w Krakowie przez państwową spółkę PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. Forum poświęcone było przede wszystkim znaczeniu kolei szerokotorowej, ale goszczącym na nim przedstawiciel ambasady ChRL w Warszawie ujawnił generalne dane dotyczące znaczenia kolei w transporcie towarów z Chin do Europy.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Według Xu Xiaofenga w 2018 r. między Chinami a Europą przejechało 6300 pociągów obsługujących 68 połączeń. Według szacunków zaprezentowanych przez portal Wnp.pl oznacza to przewiezienie 478,8 tys. 20-stopowych kontenerów. 90 proc. z nich przejechało przez terytorium Polski.

Relacjonując Forum w którym wzięli udział przedstawicieli firm logistycznych i transportowych z Chin, Kazachstanu, Azerbejdżanu, Gruzji, Ukrainy i Polski, portal pisze, że jest coraz więcej zainteresowanych ” transportem kontenerów z Azji do Europy alternatywną do północnej trasą kolejową. Omija ona szlak wiodący m.in. przez Rosję i Białoruś do Europy”. Cytuje słowa Zbigniewa Tracichleba, prezesa zarządu PKP LHS – „W ciągu ostatniego roku pojawiło się wiele udogodnień dla transportu kontenerów trasą transkaspijską”. Transport na tej trasie musi być uzupełniany przez przewożenie kontenerów statkami przez Morze Czarne.

Wnp.pl przypomina, że PKP LHS ma już zagwarantowane środki w wysokości 300 mln zł w Europejskim Banku Inwestycyjnym na automatyzację szerokotorowej linii nr 65.

Koncepcję takie magistrali transportowej, obejmującej zarówno połączenia drogowe jak i kolejowe, ogłosił w 2013 r. chiński przywódca Xi Jingping, jako inicjatywę Pasa i drogi. Zwiększenie przepustowości transportu lądowego w Eurazji ma pozwolić Chinom na częściowe uniezależnienie się do handlu morskiego, w pełni kontrolowanego przez dominującą na światowych oceanach marynarkę wojenną USA.

Czytaj także: PKP Cargo chce otworzyć przedstawicielstwo w Chinach

wnp.pl/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz