Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz powiedział, że spółka ta planuje w ciągu kilku miesięcy otworzyć swoje przedstawicielstwo w Chinach. Ma to związek z rosnącą liczbę przewozów towarów koleją na trasie Europa-Chiny.

O planach PKP Cargo dotyczących otwarcia swojego przedstawicielstwa w Chinach poinformował w rozmowie z PAP prezes spółki, Czesław Warsewicz.

– Przygotowania do otwarcia przedstawicielstwa w Chinach są zaawansowane. Myślę, że uda nam się to zrobić jeszcze w tym roku lub na przełomie tego i przyszłego. Generalnie jest to perspektywa kilku miesięcy – powiedział PAP szef PKP Cargo.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

Jak wyjaśnił Warsewicz, kolejowa spółka chce otworzyć swoje przedstawicielstwo w Państwie Środka ze względu na rosnące przewozy towarów koleją między Chinami a Europą. PKP Cargo chciałoby mieć coraz większy udział w tych transportach.

Wcześniej, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach, Warsewicz podkreślał, że liczba przewozów na trasie Europa-Chiny podwoiła się, a port przeładunkowy w Małaszewiczach jest nadal wydajny. Obecnie obsługuje on 25 pociągów tygodniowo. Podkreślił też, że w 2018 roku zmniejszyła się dysproporcja między pociągami, które wwoziły chińskie towary do krajów UE, a tymi jadącymi do Chin (wzrost tych ostatnich z 35 do 43 proc.).

Z kolei członek Zarządu PKP Cargo Mirosław Antonowicz zaznaczał, że ponad 80 proc. takich pociągów przechodzi przez przejście graniczne Brześć-Terespol i właśnie suchy port w Małaszewiczach.

Przeczytaj: Kazachstan chce współpracować z Polską w ramach „nowego jedwabnego szlaku”

Antonowicz podkreślał też, że przed PKP Cargo stoją obecnie dwa istotne cele: jak zarobić na Nowym Jedwabnym Szlaku oraz „jak przeciwdziałać ewentualnemu omijaniu Polski szlakiem północnym przez Kaliningrad czy szlakiem południowym przez Ukrainę”.

Przeczytaj: Na Forum Europa-Ukraina będzie promowana korzystna dla Kijowa trasa Nowego Jedwabnego Szlaku?

Czytaj także: Ukraina łapie „chiński wiatr” – kosztem Polski

Pełnomocnik Zarządu PKP Cargo d/s rynków wschodnich Radosław Pyffel zwracał uwagę, że obecność grupy na Forum Pasa i Szlaku świadczy o znaczeniu spółki dla chińskich partnerów oraz o dostrzeganiu jej w Pekinie na poziomie centralnym.

PKP Cargo jest największym w Polsce i jednym z większych w Unii Europejskiej operatorem kolejowych przewozów towarowych. W ubiegłym roku grupa zanotowała 5,24 mld zł przychodów i przewiozła 121,9 mln ton towarów. Tabor spółki liczy prawie 2,5 tys. lokomotyw i ponad 60 tys. wagonów.

Czytaj także: Wielka autostrada przez Rosję będzie częścią nowego jedwabnego szlaku

PAP / bankier.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz