Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna podpisała umowę o współpracy z instytucją zarządzającą węzłem kolejowym w chińskim mieście Chengdu.

“Podpisanie porozumienia między strefą ekonomiczną oraz międzynarodowym węzłem kolejowym w Chengdu i Łódzką SSE ma na celu umocnienie stosunków handlowych i kulturowych pomiędzy Chengdu i Łodzią. To kolejny etap budowy projektu “Jednego Pasa i Jednego Szlaku”, którego obydwa miasta są częścią” – oświadczył przedstawiciel chińskiego operatora węzła kolejowego w Cehngdu, Ren Zhiyong w czasie konferencji prasowej, jaka odbyła się w siedzibie Łódzkiej SSE.

Ren podkreślał, że w praktyce jego instytucja współpracowała już z Łódzką SSE ale jej sformalizowanie otwiera nowe możliwości. Według chińskiego menadżera porozumienie wzmocni “relacje stosunku handlu wolnocłowego między Chengdu i Łodzią”.

“Po półtora roku pracy w tym kierunku podpisujemy porozumienie. Cele obu stron są zbieżne – rozbudowa terminalu i budowa centrum logistyczno-przemysłowego. Realizacja tych celów będzie teraz zależała od nas” – wyjaśniał z kolei motywy stojące za podpisaniem umowy prezes Łódzkiej SSE Marek Michalik. Oznacza ono “zwiększenie liczby pociągów kursujących w obu kierunkach pomiędzy Polską i Chinami” i oficjalne dołączenie do wielkiego transkontynentalnego szlaku handlowego w jaki chcą inwestować Chińczycy by ożywić handel między swoim krajem, a Europą. Polska ma szansę by na jej terytorium znalazł się główny węzeł wyjściowy tego szlaku na naszym kontynencie.

“Zależy nam nie tylko na wzmocnieniu współpracy w zakresie logistyki, ale również na imporcie i eksporcie produktów chińskich oraz polskich – zwłaszcza produktów rolnych z Polski” – zadeklarował Ren Zhiyong.

Liczące 14 mln mieszkańców miasto Chengdu jest ważnym ośrodkiem międzynarodowych firm działających w Chinach. Chińskie władze wyznaczyły stolicy Syczuanu rolę centrum logistycznego, handlowego, finansowego, naukowego i technologicznego, jak pisze portal Bankier.pl. Pociąg wyładowany towarem dociera stamtąd do Łodzi przez Kazachstan, Rosję i Białoruś w ciągu 11-14 dni. Transport morzem trwa minimum trzykrotnie dłużej.

Czytaj także: Przywódca Chin chwali Polskę za zaangażowanie w nowy jedwabny szlak

bankier.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply