Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna podpisała umowę o współpracy z instytucją zarządzającą węzłem kolejowym w chińskim mieście Chengdu.

„Podpisanie porozumienia między strefą ekonomiczną oraz międzynarodowym węzłem kolejowym w Chengdu i Łódzką SSE ma na celu umocnienie stosunków handlowych i kulturowych pomiędzy Chengdu i Łodzią. To kolejny etap budowy projektu „Jednego Pasa i Jednego Szlaku”, którego obydwa miasta są częścią” – oświadczył przedstawiciel chińskiego operatora węzła kolejowego w Cehngdu, Ren Zhiyong w czasie konferencji prasowej, jaka odbyła się w siedzibie Łódzkiej SSE.



Ren podkreślał, że w praktyce jego instytucja współpracowała już z Łódzką SSE ale jej sformalizowanie otwiera nowe możliwości. Według chińskiego menadżera porozumienie wzmocni „relacje stosunku handlu wolnocłowego między Chengdu i Łodzią”.

„Po półtora roku pracy w tym kierunku podpisujemy porozumienie. Cele obu stron są zbieżne – rozbudowa terminalu i budowa centrum logistyczno-przemysłowego. Realizacja tych celów będzie teraz zależała od nas” – wyjaśniał z kolei motywy stojące za podpisaniem umowy prezes Łódzkiej SSE Marek Michalik. Oznacza ono „zwiększenie liczby pociągów kursujących w obu kierunkach pomiędzy Polską i Chinami” i oficjalne dołączenie do wielkiego transkontynentalnego szlaku handlowego w jaki chcą inwestować Chińczycy by ożywić handel między swoim krajem, a Europą. Polska ma szansę by na jej terytorium znalazł się główny węzeł wyjściowy tego szlaku na naszym kontynencie.

Korzystasz z portalu Kresy.pl
Wspieraj nas regularnie.

„Zależy nam nie tylko na wzmocnieniu współpracy w zakresie logistyki, ale również na imporcie i eksporcie produktów chińskich oraz polskich – zwłaszcza produktów rolnych z Polski” – zadeklarował Ren Zhiyong.

Liczące 14 mln mieszkańców miasto Chengdu jest ważnym ośrodkiem międzynarodowych firm działających w Chinach. Chińskie władze wyznaczyły stolicy Syczuanu rolę centrum logistycznego, handlowego, finansowego, naukowego i technologicznego, jak pisze portal Bankier.pl. Pociąg wyładowany towarem dociera stamtąd do Łodzi przez Kazachstan, Rosję i Białoruś w ciągu 11-14 dni. Transport morzem trwa minimum trzykrotnie dłużej.

Czytaj także: Przywódca Chin chwali Polskę za zaangażowanie w nowy jedwabny szlak

bankier.pl/kresy.pl

Reklama

Dlaczego zdecydowaliśmy się na ograniczenie dostępu do naszych treści?

Ponieważ nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Zawsze ktoś za nie płaci. Jeśli Czytelnicy nie wezmą na swoje barki finansowej odpowiedzialności za istnienie niezależnych, oddolnych inicjatyw dziennikarskich, takich jak Kresy.pl, wówczas na rynku pozostaną wyłącznie niskiej jakości tabloidy oraz media finasowane przez wielkie korporacje, partie polityczne i różnego rodzaju lobbies.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl to 20000 zł. 7-osobowa redakcja pracuje w pełnym wymiarze i praca ta jest naszym podstawowym, najczęściej jedynym, źródłem dochodu. Kresy.pl nie powstają po godzinach, tworzone przez amatorów. Portal jest tworzony przez wykwalifikowanych dziennikarzy oraz specjalistów z zakresu polityki międzynarodowej, którzy codziennie starają się dotrzeć do informacji istotnych z punktu widzenia interesu naszej politycznej wspólnoty.

Jeśli cenisz naszą pracę, jeśli z niej korzystasz i uważasz, że zamknięcie portalu Kresy.pl byłoby stratą, prosimy dołącz do grona osób, które współtworzą finansowe podstawy funkcjonowania naszego serwisu.



0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz