Co dalej z CPK? Kolejny przeciwnik projektu trafił do władz spółki

Do Zarządu spółki Centralny Port Komunikacyjny powołano kolejnego przeciwnika projektu. Zadeklarowanym przeciwnikiem inwestycji jest też pełnomocnik nowego rządu ds. CPK Maciej Lasek.

W przestrzeni publicznej trwa dyskusja nad przyszłością projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego. TVP, po zmianie kierownictwa na powiązane z nowym rządem, konsekwentnie stara się przedstawić projekt w niekorzystnym świetle. Spółka CPK poinformowała w poniedziałek o zmianach w Zarządzie oraz Radzie Nadzorczej. “Rada Nadzorcza powołała do Zarządu Dariusza Kusia. Pełnomocnik Rządu ds. CPK powołał z kolei Zbigniewa Szafrańskiego do pełnienia funkcji Członka Rady Nadzorczej” – podano w komunikacie CPK.

Wojciech Wybranowski, były redaktor naczelny Głosu Wielkopolski i były dziennikarz Do Rzeczy zwrócił uwagę, że Dariusz Kuś jest otwartym przeciwnikiem projektu. Przypomniał jego wypowiedzi na temat planowanej inwestycji.

Do Rady Nadzorczej CPK trafili kolejni zagorzali przeciwnicy budowy CPK. Dariusz Kuś – w listopadzie ubr w rozmowie z Rynkiem Lotniczym mówił, że CPK nie powstanie i snuł teorie o rozbudowie Modlina. Wcześniej – w lipcu- w “Wyborczej” mówił, że “obawia się budowy CPK” A w 2021 r. groteskowo przekonywał, (Interia), że “ubogacenie” CPK szybkimi kolejami i założenie, że nimi pasażerowie będą chcieli dostać się na lotnisko – się nie sprawdzi, bo -uwaga- raczej skorzystają z dolotu do Frankfurtu. Kolejny szkodnik, bez wizji, któremu marzy się prowincjonalna, zapóźniona rozwojowo i cywilizacyjnie Polska. Maciej Lasek do dymisji!” – napisał Wybranowski na platformie X. 

Należy w tym kontekście przypomnieć, że zadeklarowanym przeciwnikiem inwestycji jest też sam pełnomocnik nowego rządu ds. CPK Maciej Lasek.

Dariusz Kuś był w latach 2007-2023 prezesem Portu Lotniczego Wrocław.

Przeczytaj: TVP znów manipuluje w sprawie CPK, a ekspert punktuje

W ostatnich dniach w przestrzeni publicznej pojawiły się doniesienia, sugerujące, że nowy zarząd spółki zaniechał złożenia przygotowanych wniosków o środki unijne na dwie inwestycje. Chodzi m.in. o budowę kolei dużych prędkości Warszawa-Łódź. Na doniesienia zareagował były pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała (PiS), wysyłając interpelację w tej sprawie do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. Nowe władze CPK nie odniosły się do tych informacji.

Czytaj także: Co dalej z CPK? Lasek: lotnisko pod znakiem zapytania, kolej ma szansę

Tymczasem jakiś czas temu spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała drugi z trzech kontraktów na roboty budowlane dla swojego najbardziej zaawansowanego projektu kolejowego.

W październiku Marcin Horała, ówczesny pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego poinformował o znalezieniu zagranicznego inwestora, który chce zainwestować w projekt 8 miliardów złotych. To konsorcjum Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund. Jak podał, obejmie mniejszościowe udziały w spółce zarządzającej przyszłym lotniskiem.

Zobacz także: Nowe prognozy IATA dla CPK

Czytaj: Tusk o CPK: bardzo nam zależy, żeby lotniska regionalne nie były zagrożone jakimiś politycznymi centralnymi pomysłami

Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply