Koncern Tesla założony przez Elona Muska nie jest już liderem sprzedaży samochodów elektrycznych. Palma pierwszeństwa przeniosła się do Chin.
Chiński koncern motoryzacyjny BYD zdołał sprzedać w zeszłym roku 526 tys. samochodów elektrycznych, co dało mu pierwsze miejsce na świecie. Dotychczasowemu liderowi tego rynku – Tesli nie pomogła nawet imponująca końcówka roku – jego sprzedaż w ostatnim kwartale 2023 r. była wyższa niż przewidywali analitycy, podaje za “Financial Times” portal Business Insider.
Przewaga BYD nad Teslą wyniosła więc w zeszłym roku 9 proc. produkcji, co brytyjski dziennik uznał za znaczną przewagę w pierwszym roku liderowania. Podkreśla on skalę sukcesu chińskiego koncernu, założonego zaledwie w latach 90 XX w. w pionierskim poligonie chińskich przemian ekonomicznych – Schenzen.
BYD produkował początkowo baterie do wielu rodzajów urządzeń, w tym do wczesnych telefonów komórkowych. Na początku XXI wieku zaczął jednak działać w sektorze motoryzacyjnym. Interes szedł na tyle dobrze, że w 2008 r. w BYD zainwestował sam Berkshire Hathaway Warrena Buffetta.
Według Brytyjczyków sukces chińskiego koncernu wynika między innymi z umiejętnej redukcji kosztów procesów produkcyjnych, bez zbyt gwałtownych jego bardziej generalnych zmian.
Poprzedni rząd Polski zapowiadał stworzenie polskiej marki samochodu elektrycznego. Plany te utknęły jednak na poziomie koncpecji.
businessinsider.com.pl/kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!