Amerykański myśliwiec F-16 Viper należący do 49. Eskadry Sił Powietrznych USA rozbił się we wtorek w czasie lądowania w bazie lotniczej Holloman w Nowym Meksyku. Pilot zdążył się katapultować, dzięki czemu przeżył.
We wtorek myśliwiec F-16 Viper należący do 49. Eskadry Sił Powietrznych USA rozbił się w czasie lądowania na terenie bazy lotniczej Holloman w stanie Nowy Meksyk – poinformowała 49. Eskadra. Pilot myśliwca zdążył się katapultować i przeżył, lecz trafił do szpitala z powodu niewielkich obrażeń.
“Viper F-16 Amerykańskich Sił Powietrznych należący do 49. Eskadry rozbił się podczas lądowania w Holloman dziś około godziny 18:00 czasu lokalnego. Pilot zdążył się katapultować i jest obecnie leczony z powodu drobnych obrażeń.
Zespoły ratownicze są na miejscu” – czytamy w komunikacie 49. Eskadry.
A USAF F-16 Viper from the 49 WG crashed during landing at Holloman AFB at approximately 1800 MDT today. The sole pilot on board successfully ejected and is currently being treated for minor injuries.
Emergency responders are on scene.
— 49th Wing (@HollomanAFB) July 14, 2020
Portal “The Drive” podkreśla, że F-16 należące do 49. Eskadry służą do szkolenia pilotów.
Jest to kolejny w ostatnim czasie wypadek F-16 i kolejna z czarnej serii katastrof amerykańskiego lotnictwa ciągnącej się od maja.
Jak pisaliśmy, biuro prasowe amerykańskiej Bazy Sił Powietrznych „Shaw” informowało, że 30 czerwca wieczorem na terenie wojskowej placówki doszło do katastrofy F-35. Mimo akcji ratunkowej pilot zmarł. W chwili wypadku samolot odbywał rutynową misję szkoleniową z jednym pilotem na pokładzie.
Podawaliśmy, że w maju w bazie na Florydzie rozbiły się samoloty F-35 i F-22.
Do kolejnego incydentu z udziałem F-35 doszło na początku czerwca. Podczas wystąpiła awaria podwozia.
Ponadto, na początku maja podczas lądowania w bazie w Maryland złożyło się podwozie F-15C. Miesiąc wcześniej A-10 z powodu awarii musiał lądować „na brzuchu”.
Zobacz też: Szef PSL wzywa do odłożenia zakupu F-35 i rezygnacji z budowy CPK
holloman.af.mil / twitter.com / thedrive.com / kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!