Kolejny z najnowszych sondaży, tym razem wykonany przez United Surveys, wskazuje, że prezydent Andrzej Duda będzie musiał bronić stanowiska w dwóch turach wyborów.

W sondażu przeprowadzonym na zlecenie rozgłośni radiowej RMF FM i „Dziennika Gazety Prawnej” urzędujący prezydent otrzymał poparcie 43,7 proc. respondentów. Sondaż United Surveys wskazuje, że w drugiej turze zmierzyłby się on z nowym kandydatem Platformy Obywatelskiej Rafałem Trzaskowskim. Jednak uzyskał on tylko 14 proc. głosów, czyli wyraźnie mniej niż w najnowszym sondażu innej pracowni – IBRiS.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

W sondażu United Surveys wyraźnie mniejsza była też różnica między Trzaskowskim a innym liberalnym kandydatem Szymonem Hołownią. Były publicysta i prowadzący program rozrywkowy w telewizji TVN uzyskał w przytaczanym badaniu wynik 13,3 proc.

9,8 proc. poparcia otrzymał kandydat Polskiego Stronnictwa Ludowego Władysław Kosiniak-Kamysz. Za nim znalazł się Krzysztof Bosak, którego wybrało 6,9 proc. respondentów. Ostatnim w stawce kandydatów dużych partii był Robert Biedroń, którego w przytaczanym badaniu wskazało 5,2 proc. badanych. 7,1 proc. pytanych w czasie tego sondażu zadeklarowało, że nie wie na kogo zagłosuje.

Pytani o głosowanie w drugiej turze respondenci częściej wskazywali na urzędującego prezydenta. Andrzej Duda wygrałby z Rafałem Trzaskowskim w stosunku 49,3 proc. do 40,5 proc.

Chęć głosowania w wyborach prezydenckich wyraziło 53 proc. badanych.

wiadomosci.dziennik.pl/kresy.pl

 




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz