Jak poinformowała w niedzielę Polska Agencja Prasowa (PAP), spółka Amazon odpowiedziała na apel Muzeum Auschwitz. “Jako sprzedawca książek jesteśmy świadomi historii związanej z ich cenzurą, dlatego nie lekceważymy tej kwestii; uważamy, że ważne jest zapewnienie dostępu do treści drukowanych także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia” – stwierdziła spółka.

Muzeum Auschwitz zaapelowało w piątek na twitterze do szefa Amazona Jeffa Bezosa, by usunięto ze sklepu książki zawierające treści nazistowskie. Muzeum wskazało, że na stronie internetowej Amazona są np. prace Juliusa Steichera, organizatora pogromów antyżydowskich.

“Nienawistna, zjadliwie antysemicka propaganda nazistowska jest dostępna w sprzedaży nie tylko w Internecie na @AmazonUK. Książki autorów jak Julius Streicher można znaleźć również na @amazon i @AmazonDE. Takie książki należy natychmiast usunąć” – podało muzeum na twitterze.

Placówka dołączyła do swojego apelu skan stron Amazon, na których oferowane są angielskie i francuskie tłumaczenia  książek Streichera, także kierowanych do dzieci.

Holocaust Educational Trust zaapelował o to samo do brytyjskiego oddziału Amazon – “Nie ma miejsca na nazistowską propagandę na elektronicznych półkach z książkami w naszym kraju. Wzywamy @AmazonUK, by usunął nazistowską propagandę, którą sprzedaje”.

Spółka Amazon odpowiedziała na apel.

“Jako sprzedawca książek jesteśmy świadomi historii związanej z ich cenzurą, dlatego nie lekceważymy tej kwestii. Uważamy, że ważne jest zapewnienie dostępu do treści drukowanych, także w przypadku książek, które mogą budzić zastrzeżenia. Tym niemniej wszelkie wątpliwości i sygnały, dotyczące zasadności sprzedaży wybranych tytułów, traktujemy bardzo poważnie” – zaznaczył Amazon w oficjalnym stanowisku przesłanym w niedzielę Polskiej Agencji Prasowej.

Dodano także, że “Amazon działa zgodnie z regulaminem, określającym, które książki mogą być wystawione na sprzedaż”. “Inwestujemy wiele czasu i zasobów by mieć pewność, że nasze wytyczne są przestrzegane. W przypadku gdy jakiś produkt nie jest z nimi zgodny, zostaje wycofany ze sprzedaży. Dodatkowo – poza naszymi stałymi, proaktywnymi działaniami – niezwłocznie reagujemy na sygnały o wszelkich odstępstwach od opisanych zasad” – czytamy w oświadczeniu.

Pod koniec ubiegłego roku, po apelach Muzeum Auschwitz, Amazon wycofał z oferty ozdoby świąteczne ze zdjęciami obozu Auschwitz.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Zobacz także: Amazon ugiął się pod presją i wycofał ozdoby choinkowe z napisem “Auschwitz Poland”

pap / twitter / fakty.interia.pl / kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply