Grupa ORLEN otworzy spółkę ORLEN China, która zajmie się sprzedażą na rynku chińskim, poinformowało w piątek biuro prasowe firmy. Oficjalne otwarcie planowane jest w drugim półroczu tego roku. Spodziewany jest kilkukrotne zwiększenie zysku.

Jak poinformowało w piątek biuro prasowe Grupy ORLEN, w przyszłym półroczu zostanie otwarta spółka ORLEN China, której zadaniem będzie sprzedawaniem produktów proponowanych przez Orlen na chiński rynek Pierwszy etap działalności obejmie sprzedaż olejów silnikowych, które do tej pory dystrybuowane były w Chinach za pośrednictwem zewnętrznych partnerów.

Firma liczy, że zmiana modelu sprzedaży w oparciu o własną spółkę pozwoli w ciągu najbliższych trzech lat wygenerować kilkukrotnie wyższy zysk operacyjny niż obecnie.

Sukcesywnie zwiększamy eksport naszych produktów. Ponad 60 procent przychodów PKN Orlen pochodzi z rynków zagranicznych. Powołanie ORLEN China to strategiczna decyzja, której celem jest wzmocnienie pozycji Koncernu na perspektywicznym rynku chińskim, ale i w sąsiednich krajach. Zbudowanie własnych kompetencji sprzedażowych na rynku chińskim umożliwi nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale też optymalizację kosztów i terminów dostaw – poinformował Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Na dzień dzisiejszy firma eksportuje swoje produkty do 20 krajów Azji.

Nowa spółka będzie zarejestrowana w mieście Suzhou (prowincja Jiangsu) na wschodzie Chin. Na pierwszym etapie będzie prowadzić działalność w prowincji Jiangsu oraz prowincjach sąsiadujących. Prowincja Jiangsu, zamieszkiwana przez ponad 80 mln ludzi, jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, z rozwiniętym przemysłem maszynowym, elektronicznym i samochodowym.

Zobacz też: PKN Orlen zostało właścicielem Energi

Produkty Grupy ORLEN oferowane są w Chinach od 2016 roku. Obecnie sprzedaż olejów silnikowych  na tamtejszym rynku opiera się na współpracy ORLEN Oil z lokalnymi dystrybutorami. Zasięg sprzedaży obejmuje wschodnią część Chin – głównie prowincję Jiangsu i prowincje ościenne oraz okolice portu Szanghaj. Według szacunków koncernu, zmiana modelu sprzedaży olejów, w oparciu o własną spółkę, pozwoli w ciągu najbliższych trzech lat wygenerować kilkukrotnie większy zysk operacyjny niż w przypadku kontynuowania dotychczasowego modelu sprzedaży.

Liczba samochodów przypadających na stu mieszkańców jest w Chinach niemal trzykrotnie niższa niż w Unii Europejskiej, z wyraźną tendencją wzrostową. W latach 2007-2017 Chiny odnotowały najwyższy na świecie, wynoszący 55%, wzrost zużycia środków smarnych. Sprzedaż produktów ORLEN Oil w Chinach również odnotowywała najwyższe wzrosty spośród wszystkich rynków azjatyckich, na których Koncern prowadzi działalność eksportową.

Zobacz też: W Niemczech pierwsza stacja benzynowa zmieniła nazwę na Orlen

Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply