Poczta Polska wstrzymała inwestycje, rekrutacje nowych pracowników oraz podwyżki – podała Rzeczpospolita, powołując się na treści najnowszej uchwały zarządu spółki. Strata Poczty za ubiegły rok ma wynosić aż 787 mln zł. Spółka odniosła się do doniesień Rz.

Dziennik Rzeczpospolita podał w ubiegłym tygodniu, że Poczta Polska znajduje się “na krawędzi”. Chodzi o stratę na poziomie 787 mln zł za 2023 r. Medium dotarło do uchwały zarządu spółki, w której jest mowa m.in. o wstrzymaniu wydatków, naboru pracowników oraz podwyżek.

Rz pisze, że działalność spółki jest de facto “zamrożona”. Nadal świadczy ona usługi, “ale z kasy operatora, która jest pusta, nie może wyjść nawet złotówka bez specjalnej zgody”.

“Do czasu zatwierdzenia planu rzeczowo-finansowego Poczty na 2024 r. przez Radę Nadzorczą wstrzymuje się wydatki i decyzje inwestycyjne, również dotyczące lat kolejnych, które nie są niezbędne do zapewnienia ciągłości realizacji zadań operacyjnych PP” – dziennik przywołuje tekst uchwały zarządu Poczty Polskiej, podkreślając, że nie podlega ona publikacji.

“Każdy wniosek o wypłatę pieniędzy na inne cele niż “ciągłość operacyjna” musi trafić do podpisu dyrektora biura kontrolingu PP lub bezpośrednio na biurko prezesa. Ale nim go dostaną, wcześniej ma go jeszcze zatwierdzić członek zarządu, który odpowiada za konkretną jednostkę proszącą o fundusze” – wskazuje Rz.

Jak czytamy, eksperci coraz częściej apelują do rządu o zajęcie się sprawą spółki. Za nadzór nad Pocztą Polską z ramienia Ministerstwa Aktywów Państwowych ma odpowiadać wiceszef MAP Jacek Bartmiński. MAP nie podjęło jednak jeszcze decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia akcjonariuszy, które mogłoby utorować drogę do zmian w zarządzie.

“Część ekspertów wskazuje, że należy rozważyć ideę, która analizowana była już przez rząd PiS, ale trafiła do szuflady – podziału Poczty, wydzielenia z niej spółki, która odpowiadałaby za komercyjną działalność (usługi kuriersko-paczkowe) i jej połączenia z paczkowym biznesem Orlenu” – pisze dziennik.

Spółka odniosła się do doniesień Rz. Nie zanegowała zawartych w nich informacji.

“Zarząd Spółki podejmuje szereg działań zmierzających do zapewnienia ciągłości operacyjnej oraz utrzymania płynności finansowej, pomimo nieotrzymania należnej rekompensaty jeszcze za lata 2021–22 i wymagających okoliczności zewnętrznych, takich jak wzrost płacy minimalnej czy kosztów działalności” – napisano w oświadczeniu.

Jak dodano, “pomimo braku wypłaty ww. środków, konsekwentnie realizujemy naszą misję i świadczymy usługi, do których realizacji obligują nas przepisy prawa”.

“W Poczcie Polskiej funkcjonuje już specjalny zespół naprawczy, który we współpracy z ekspertami zewnętrznymi finalizuje pakiet korekt zarządczych. Celem programu modernizacyjnego będzie nie tylko trwałe ustabilizowanie sytuacji ekonomicznej, ale również optymalizacja działania struktur oraz dostosowanie mechanizmów występujących w Firmie do realiów rynkowych” – czytamy.

Zobacz także: Wiceminister chce “konkurencji” dla PKP Intercity. Chodzi o wpuszczenie zagranicznych przewoźników

rp.pl / media.poczta-polska.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply