Tureccy urzędnicy ds. zaopatrzenia i wojskowości, a także zespoły prywatnego producenta negocjują z południowokoreańską firmą, aby przywrócić program produkcji pierwszego rodzimego czołgu podstawowego nowej generacji – poinformował w czwartek Defense News.

Jak poinformował w czwartek portal Defense News, Turecki przemysł obronny negocjuje z Hundey Rotem w celu wznowienia programu produkcji pierwszego rodzimego czołgu podstawowego nowej generacji.

„Ten program napotkał poważne opóźnienia z powodu braku dostępu do ważnych komponentów, takich jak silnik, skrzynia biegów i opancerzenie” – powiedział przedstawiciel strony tureckiej portalowi. „Nie jestem w stanie podać daty rozpoczęcia produkcji seryjnej. Wiem tylko, że bardzo się staramy, aby to posunąć naprzód”.

Zobacz też: Hyundai Rotem przedstawi propozycję czołgu K2 dla polskiego wojska na MSPO 2020 w Kielcach

W 2019 roku biuro prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana umieściło czołg Altay jako część wojskowego inwentarza na 2020 rok w dokumencie rządowym. W przemówieniu z października 2019 r. Ethem Sancak – starszy akcjonariusz firmy BMC, który produkuje Altay – powiedział, że czołg zostanie wystawiony w ciągu 24 miesięcy.

Obecnie wydaje się, że prognozy były zbyt optymistyczne. Program inwestycyjny prezydenta na 2021 rok, opublikowany na początku tego miesiąca, nie wspomina nawet o Altay, nie mówiąc już o wejściu czołgu do służby.

Według źródła portalu, BMC prowadzi rozmowy z Hyundai Rotem, aby rozwiązać problemy związane z brakiem zagranicznej technologii dla Altay, którą tureccy urzędnicy często przedstawiają jako w pełni krajowy, autochtoniczny czołg turecki. Firma z Korei Południowej wcześniej budowała systemy transportu publicznego i przejazdów przez Bosfor w Stambule, Ankarze i Adanie, a także systemy kolei lekkiej w Stambule i Izmirze.

Zobacz też: Norwegia planuje pozyskać nowe czołgi. Wśród kandydatów m.in. K2 Black Panther

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

„Mamy nadzieję, że nasze rozmowy ostatecznie rozwiążą problemy związane z zespołem napędowym, który będziemy wykorzystywać w cyklu produkcji seryjnej” – powiedział w rozmowie z Defense News. „Prawdopodobnie mówimy o kolejnych kilku miesiącach rozmów, zanim dowiemy się, dokąd zmierzamy”.

Dodał, że BMC prowadzi za pośrednictwem Hyundai Rotem, z dwoma południowokoreańskimi koncernami z zakresu technologii obronnych: producentem silników Doosan i S&T Dynamics, który produkuje automatyczne skrzynie biegów.

„Idealnie byłoby, gdyby zasilacz Doosan-S & T zasilał Altay, jeśli uda nam się wyeliminować różnice i problemy licencyjne” – powiedział.

Zobacz też: Gen. Skrzypczak: pilnie potrzebujemy nowego czołgu, możemy zbudować go we współpracy z Amerykanami lub Koreańczykami

Kresy.pl/Defense News

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz