Tureccy urzędnicy ds. zaopatrzenia i wojskowości, a także zespoły prywatnego producenta negocjują z południowokoreańską firmą, aby przywrócić program produkcji pierwszego rodzimego czołgu podstawowego nowej generacji – poinformował w czwartek Defense News.

Jak poinformował w czwartek portal Defense News, Turecki przemysł obronny negocjuje z Hundey Rotem w celu wznowienia programu produkcji pierwszego rodzimego czołgu podstawowego nowej generacji.

„Ten program napotkał poważne opóźnienia z powodu braku dostępu do ważnych komponentów, takich jak silnik, skrzynia biegów i opancerzenie” – powiedział przedstawiciel strony tureckiej portalowi. „Nie jestem w stanie podać daty rozpoczęcia produkcji seryjnej. Wiem tylko, że bardzo się staramy, aby to posunąć naprzód”.

Zobacz też: Hyundai Rotem przedstawi propozycję czołgu K2 dla polskiego wojska na MSPO 2020 w Kielcach

W 2019 roku biuro prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana umieściło czołg Altay jako część wojskowego inwentarza na 2020 rok w dokumencie rządowym. W przemówieniu z października 2019 r. Ethem Sancak – starszy akcjonariusz firmy BMC, który produkuje Altay – powiedział, że czołg zostanie wystawiony w ciągu 24 miesięcy.

Obecnie wydaje się, że prognozy były zbyt optymistyczne. Program inwestycyjny prezydenta na 2021 rok, opublikowany na początku tego miesiąca, nie wspomina nawet o Altay, nie mówiąc już o wejściu czołgu do służby.

Według źródła portalu, BMC prowadzi rozmowy z Hyundai Rotem, aby rozwiązać problemy związane z brakiem zagranicznej technologii dla Altay, którą tureccy urzędnicy często przedstawiają jako w pełni krajowy, autochtoniczny czołg turecki. Firma z Korei Południowej wcześniej budowała systemy transportu publicznego i przejazdów przez Bosfor w Stambule, Ankarze i Adanie, a także systemy kolei lekkiej w Stambule i Izmirze.

Zobacz też: Norwegia planuje pozyskać nowe czołgi. Wśród kandydatów m.in. K2 Black Panther

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

„Mamy nadzieję, że nasze rozmowy ostatecznie rozwiążą problemy związane z zespołem napędowym, który będziemy wykorzystywać w cyklu produkcji seryjnej” – powiedział w rozmowie z Defense News. „Prawdopodobnie mówimy o kolejnych kilku miesiącach rozmów, zanim dowiemy się, dokąd zmierzamy”.

Dodał, że BMC prowadzi za pośrednictwem Hyundai Rotem, z dwoma południowokoreańskimi koncernami z zakresu technologii obronnych: producentem silników Doosan i S&T Dynamics, który produkuje automatyczne skrzynie biegów.

„Idealnie byłoby, gdyby zasilacz Doosan-S & T zasilał Altay, jeśli uda nam się wyeliminować różnice i problemy licencyjne” – powiedział.

Zobacz też: Gen. Skrzypczak: pilnie potrzebujemy nowego czołgu, możemy zbudować go we współpracy z Amerykanami lub Koreańczykami

Kresy.pl/Defense News




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz