Tureccy urzędnicy ds. zaopatrzenia i wojskowości, a także zespoły prywatnego producenta negocjują z południowokoreańską firmą, aby przywrócić program produkcji pierwszego rodzimego czołgu podstawowego nowej generacji – poinformował w czwartek Defense News.
Jak poinformował w czwartek portal Defense News, Turecki przemysł obronny negocjuje z Hundey Rotem w celu wznowienia programu produkcji pierwszego rodzimego czołgu podstawowego nowej generacji.
„Ten program napotkał poważne opóźnienia z powodu braku dostępu do ważnych komponentów, takich jak silnik, skrzynia biegów i opancerzenie” – powiedział przedstawiciel strony tureckiej portalowi. „Nie jestem w stanie podać daty rozpoczęcia produkcji seryjnej. Wiem tylko, że bardzo się staramy, aby to posunąć naprzód”.
Zobacz też: Hyundai Rotem przedstawi propozycję czołgu K2 dla polskiego wojska na MSPO 2020 w Kielcach
W 2019 roku biuro prezydenta Turcji Recepa Tayyipa Erdogana umieściło czołg Altay jako część wojskowego inwentarza na 2020 rok w dokumencie rządowym. W przemówieniu z października 2019 r. Ethem Sancak – starszy akcjonariusz firmy BMC, który produkuje Altay – powiedział, że czołg zostanie wystawiony w ciągu 24 miesięcy.
Obecnie wydaje się, że prognozy były zbyt optymistyczne. Program inwestycyjny prezydenta na 2021 rok, opublikowany na początku tego miesiąca, nie wspomina nawet o Altay, nie mówiąc już o wejściu czołgu do służby.
Według źródła portalu, BMC prowadzi rozmowy z Hyundai Rotem, aby rozwiązać problemy związane z brakiem zagranicznej technologii dla Altay, którą tureccy urzędnicy często przedstawiają jako w pełni krajowy, autochtoniczny czołg turecki. Firma z Korei Południowej wcześniej budowała systemy transportu publicznego i przejazdów przez Bosfor w Stambule, Ankarze i Adanie, a także systemy kolei lekkiej w Stambule i Izmirze.
Zobacz też: Norwegia planuje pozyskać nowe czołgi. Wśród kandydatów m.in. K2 Black Panther
„Mamy nadzieję, że nasze rozmowy ostatecznie rozwiążą problemy związane z zespołem napędowym, który będziemy wykorzystywać w cyklu produkcji seryjnej” – powiedział w rozmowie z Defense News. „Prawdopodobnie mówimy o kolejnych kilku miesiącach rozmów, zanim dowiemy się, dokąd zmierzamy”.
Dodał, że BMC prowadzi za pośrednictwem Hyundai Rotem, z dwoma południowokoreańskimi koncernami z zakresu technologii obronnych: producentem silników Doosan i S&T Dynamics, który produkuje automatyczne skrzynie biegów.
„Idealnie byłoby, gdyby zasilacz Doosan-S & T zasilał Altay, jeśli uda nam się wyeliminować różnice i problemy licencyjne” – powiedział.
Kresy.pl/Defense News
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!