Konsorcjum Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A., Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia i Zakład Produkcji Specjalnej „GAMRAT” Sp. z o.o. przetestowały pierwszy polski silnik rakietowy na paliwo stałe.

Jak poinformowało w niedzielę wydawnictwo ZBiAM, Konsorcjum Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 S.A., Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia i Zakład Produkcji Specjalnej „GAMRAT” Sp. z o.o. przetestowały pierwszy polski silnik rakietowy na paliwo stałe.

Testy silnika są jednym z etapów projektu opracowania trójstopniowego suborbitalnego systemu rakietowego do wystrzeliwania ładunków badawczych.

Projekt realizowany jest na koszt konkursu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Jego rozwój rozpoczął się w 2020 roku. Celem testu było sprawdzenie pracy silnika, opracowanie koncepcji oraz całego procesu technologicznego rozwoju i produkcji.

W trakcie badań sprawdzono także właściwości zastosowanych materiałów konstrukcyjnych. Następnie zakład będzie zaangażowany w rozwój i produkcję rakiety suborbitalnej.

Podczas testu silnik wygenerował ponad 1 200 000 ns impulsu całkowitego przy masie paliwa prawie 500 kilogramów. W ramach projektu opracowywany jest szereg technologii z zakresu sterowania, nawigacji, konstrukcji i silników do wykorzystania w programach kosmicznych, przeciwlotniczych i taktycznych rakietach ziemia-ziemia.

Podaje się, że istniejące moce produkcyjne polskiego przemysłu obronnego są w stanie zapewnić produkcję 50 silników rocznie. Silnik ten może z powodzeniem zostać wykorzystany do opracowywania i produkcji polskich rakiet balistycznych różnego zasięgu.

Zobacz też: Wszystkie zamówione zestawy Pilica trafiły do wojska

Kresy.pl/ZBiAM

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply