Rząd poinformował, że na remonty i przebudowę linii kolejowych we wschodnich województwach Polski przeznaczone zostanie łącznie ponad 2 miliardy złotych.

Wśród 2 mld zainwestowanych w infrastrukturę kolejową na wschodzie kraju, 1 mld pochodzi ze środków unijnych. “Wraz z podpisaną w grudniu umową na odcinek Lublin – Stalowa Wola/ Rozwadów, to w sumie już ponad 2 mld zł (w tym 1,36 mld zł EFRR) na inwestycje kolejowe w makroregionie i ponad 420 km nowoczesnych torów, wraz z infrastrukturą towarzyszącą” – stwierdził wiceminister rozwoju – “Oczekujemy ich pozytywnego wpływu na przewozy pasażerskie: skrócenie czasu podróży, poprawa bezpieczeństwa i komfortu podróżowania powinna zwiększyć mobilność mieszkańców i poprawić dostępność rynków pracy. Istotnym rezultatem będą także bardziej efektywne i opłacalne przewozy towarowe”.

Wspomniane środki finansowe zostaną przeznaczone na prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski, linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz, linii kolejowej nr 31 na odcinku gr. województwa – Czeremcha – Hajnówka, linii kolejowej nr 52 na odcinku Lewki – Hajnówka, linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn.

Na liniach tych zostaną położone nowe tory, ale remontowane lub budowane będą również kładki dla pieszych czy infrastruktura na dworcowa. Dotyczyć to będzie dworców w Białymstoku, Olsztynie, Olsztynku, Nidzicy, Bielsku Podlaskim, Siemiatyczach, Czeremsze, Skarżysku Kamiennej. “W sąsiedztwie niektórych dworców powstaną parkingi typu P&R (m.in. Białystok, Skarżysko Kamienna, Siemiatycze), a w Białymstoku i Olsztynie, we współpracy z władzami samorządowymi, zostaną oddane do użytku nowoczesne, zintegrowane z komunikacją miejską węzły przesiadkowe” – informuje portal Forsal. Na nowych torach pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h.

“Wszystkie pięć odcinków połączeń jest częścią Wschodniej Magistrali Kolejowej – projektu powiązania kolejowego stolic województw Polski Wschodniej. Magistralę tworzy ciąg linii kolejowych: Olsztyn – Korsze – Kętrzyn – Giżycko – Ełk – Białystok – Czeremcha – Siedlce – Łuków – Dęblin – Lublin – Kraśnik – Tarnobrzeg – Kolbuszowa – Rzeszów wraz z odgałęzieniem do Kielc: Tarnobrzeg – Ostrowiec Świętokrzyski – Skarżysko – Kielce” – można przeczytać w komunikacie Ministerstwa Rozwoju.

Czytaj także: Na rozwój polskich kolei zaplanowano 67 miliardów złotych

forsal.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply