Pesa rozczarowana decyzją PKP Intercity

Bydgoski producent nie kryje swojego rozczarowania z powodu rezygnacji PKP Intercity z dalszych zakupów składów “Dart”. Zdaniem firmy decyzja ta będzie rzutować nie tylko na jej kondycję finansową i stan zatrudnienia, ale także na kilkuset jej kontrahentów.

Jak już informowaliśmy, PKP Intercity nie skorzysta z możliwości zamówienia uzupełniającego i nie kupi od Pesy kolejnych 10 składów szybkich pociągów “Dart”. W komunikacie bydgoskiego producenta stwierdzono, że przyjmuje on do wiadomości decyzję kolejowego przewoźnika. Podkreślono przy tym sukcesy producenta przy tworzeniu pociągów, które zostały zbudowane w rekordowym w skali Europy czasie 13 miesięcy”, a “po wyeliminowaniu problemów ‘wieku dziecięcego’ i naprawieniu błędów naszych poddostawców osiągnęły wskaźniki niezawodności na poziomie średnio 97 proc.

Producent podkreśla, że rezygnacja Intercity z dalszych zakupów oznacza problemy dla kilkuset firm współpracujących przy projektowaniu i budowie pociągów.

W komunikacie zaznaczono, że Pesa zderwsyfikowała swoje produkty i rynki, i w chwili obecnej pracuje nad wieloma projektami – zarówno nad tramwajami dla polskich miast jak i pociągami – m.in. dla Deutsche Bahn. Z kolei we współpracy z PKP Intercity ma powstać najnowocześniejsza w Europie dwutrakcyjna lokomotywa.

– Jesteśmy przekonani, że zamówień z polskiego rynku będzie jeszcze więcej, a zebrane do tej pory doświadczenia, innowacyjne projekty i kompetencje załogi oraz poddostawców zostaną dobrze wykorzystane w ramach programu Luxtorpeda 2.0. – podkreślono.

PKP Intercity swoją decyzję argumentowało między innymi tym, że nabycie nowych EZT powinno być związane z projektem, dla którego dokonano pierwotnych zakupów 20 EZT. W naszej ocenie takiego związku nie ma. Trzeba przypomnieć, że pierwotny przetarg jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach konkretnego projektu, a pojazdy te są przeznaczone do realizacji międzywojewódzkich przewozów pasażerskich na terenie Polski na ściśle określonych relacjach. Nowe pojazdy powinny być zatem wykorzystywane na tych trasach. Takiej potrzeby nie ma, ponieważ trasy te są w wystarczającym stopniu obsługiwane przez dotychczasowe pociągi nabyte od PESA.

Czytaj więcej: PKP Intercity nie chce więcej pociągów Dart produkowany przez Pesę Bydgoszcz

kresy.pl/ pap

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply