Podczas niedzielnej mszy świętej, papież wezwał ludzi, aby przeciwstawili się konsumpcjonizmowi w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia.

Franciszek nazwał konsumpcjonizm „wirusem atakującym wiarę” i „obrażającym potrzebujących”. – Kiedy żyjesz dla rzeczy, rzeczy które nigdy nie będą wystarczające, twoja chciwość wzrasta, a inni ludzie stają się przeszkodami w wyścigu – mówił podczas homilii. – Wirus ten sprawia, że ludzie zapominają o bracie, który puka do naszych drzwi – dodał.

Ojciec Święty podkreślił, że konsumpcjonizm „dominuje obecnie w wielu miejscach na świecie”. Wezwał on wiernych do „stawienia oporu przeciwko oślepiającym światłom konsumpcjonizmu, które zabłysną wszędzie w tym miesiącu”.

Papież w swoich słowach nawiązał do szału zakupów podczas „czarnego piątku”. Dzień ten stał się nieformalnym świętem konsumpcji. Sklepy oferują wówczas duże zniżki i przeceny, aby zachęcić ludzi do robienia zakupów.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Tylko w samych Stanach Zjednoczonych w obecnym roku wartość sprzedaży osiągnęła w „czarny piątek” 7,4 miliarda dolarów. Stanowi to wzrost o prawie 20% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Szacuje się, że co roku tego dnia sklepy odwiedza ponad 100 milionów Amerykanów.

Moda na „Black Friday” pojawiła się w Polsce cztery lata temu. Od tamtej pory „czarny piątek” jest umownym początkiem przedświątecznych wyprzedaży.

CZYTAJ TAKŻE: USA: szaleństwo zakupów w „czarny piątek”, klienci walczyli o towar [+VIDEO]

Kresy.pl / reuters.com




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz