Turcja zakończyła prezentację swojego pierwszego krajowego silnika o mocy 1500 koni mechanicznych, BMC BATU, który będzie napędzał różne pojazdy opancerzone i czołgi, powiedział w środę szef tureckiej Prezydencji Przemysłu Obronnego (SSB) Ismail Demir.
Jak poinformował w środę szef tureckiej Prezydencji Przemysłu Obronnego (SSB) Ismail Demir, Turcja zakończyła prezentację swojego pierwszegokrajowego silnika o mocy 1500 koni mechanicznych, BMC BATU, który będzie napędzał różne pojazdy opancerzone i czołgi.
Demir podzielił się tą wiadomością na swoim koncie na Twitterze z filmem pokazującym zapłon silnika opracowanego przez BMC Power.
Savunma sanayiimiz motor teknolojisinde de emin adımlarla hedeflerine ilerliyor.
Tank, muhtelif zırhlı araç ve makinalar için BMC Power tarafından geliştirilen 1500 beygir gücündeki ilk motorumuz #BATU’nun ateşlemesi başarılı şekilde gerçekleşti. #BizimMühendisler yapıyor! ? pic.twitter.com/bkpDsnqNEz
— Ismail Demir (@IsmailDemirSSB) May 5, 2021
„Nasz przemysł obronny podejmuje zdecydowane kroki w kierunku realizacji swoich celów w technologii silników” – powiedział Demir. Lokalnie wyprodukowany silnik ma również zasilać turecki główny czołg podstawowy (MBT), Altay.
Krajowy silnik to 12-cylindrowy silnik typu V, chłodzony wodą turbodiesel. Silnik będzie miał moc 1500 koni mechanicznych. Przedstawiciele obrony kilkakrotnie powtarzali, że silnik zamówiony z zagranicy będzie używany w pierwszych modelach Altaya, a kolejne czołgi mają być napędzane silnikiem krajowym.
Zobacz też: Niemiecki Leopard z turecką wieżą. Turcja prezentuje nowy czołg-hybrydę [+VIDEO]
Wcześniej media twierdziły, że Ankara rozważała zakup silnika do czołgu od firmy z Korei Południowej. Raporty informowały wcześniej w marcu, że BMC, turecka firma zajmująca się projektem Altay, zawarła porozumienie z dwoma firmami z Korei Południowej, Doosan Infracore Co. i S&T Dynamics Co., dotyczące silnika i skrzyni biegów.
Kresy.pl/Daily Sabah
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!