Turcja prezentuje krajowy silnik do czołgu Altay

Turcja zakończyła prezentację swojego pierwszego krajowego silnika o mocy 1500 koni mechanicznych, BMC BATU, który będzie napędzał różne pojazdy opancerzone i czołgi, powiedział w środę szef tureckiej Prezydencji Przemysłu Obronnego (SSB) Ismail Demir.

Jak poinformował w środę szef tureckiej Prezydencji Przemysłu Obronnego (SSB) Ismail Demir, Turcja zakończyła prezentację swojego pierwszegokrajowego silnika o mocy 1500 koni mechanicznych, BMC BATU, który będzie napędzał różne pojazdy opancerzone i czołgi.

Demir podzielił się tą wiadomością na swoim koncie na Twitterze z filmem pokazującym zapłon silnika opracowanego przez BMC Power.

„Nasz przemysł obronny podejmuje zdecydowane kroki w kierunku realizacji swoich celów w technologii silników” – powiedział Demir. Lokalnie wyprodukowany silnik ma również zasilać turecki główny czołg podstawowy (MBT), Altay.

Krajowy silnik to 12-cylindrowy silnik typu V, chłodzony wodą turbodiesel. Silnik będzie miał moc 1500 koni mechanicznych. Przedstawiciele obrony kilkakrotnie powtarzali, że silnik zamówiony z zagranicy będzie używany w pierwszych modelach Altaya, a kolejne czołgi mają być napędzane silnikiem krajowym.

Zobacz też: Niemiecki Leopard z turecką wieżą. Turcja prezentuje nowy czołg-hybrydę [+VIDEO]

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Wcześniej media twierdziły, że Ankara rozważała zakup silnika do czołgu od firmy z Korei Południowej. Raporty informowały wcześniej w marcu, że BMC, turecka firma zajmująca się projektem Altay, zawarła porozumienie z dwoma firmami z Korei Południowej, Doosan Infracore Co. i S&T Dynamics Co., dotyczące silnika i skrzyni biegów.

Kresy.pl/Daily Sabah

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz