BMC, turecki producent pojazdów opancerzonych, zawarł porozumienie z dwoma firmami z Korei Południowej w sprawie pracy nad pakietem napędowym dla nowego tureckiego czołgu Altay.
O zawarciu porozumienia poinformował w poniedziałek portal “Defense News”, powołując się na anonimowe źródło związane z tureckim przemysłem zbrojeniowym. Firma podpisała umowę z Doosan i S&T Dynamics na dostawę silnika oraz mechanizmu przekładniowego do modelu Altay.
“Wspomniane transakcje są wynikiem strategicznego porozumienia między naszymi firmami i krajami” – portal cytuje źródło.
Wysoki turecki urzędnik zajmujący się zamówieniami obronnymi w Ankarze potwierdził, że doszło do przełomowego porozumienia między BMC a firmami zbrojeniowymi Korei Południowej.
W przypadku programu Altay doszło do opóźnień spowodowanych brakiem dostępu do istotnych elementów, takich jak silnik, skrzynia biegów i opancerzenie.
W przypadku pomyślnej współpracy, nowy napęd do Altaya miałby powstać w ciągu 18 miesięcy.
Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu prezes tureckiej Dyrekcji Przemysłu Obronnego (SSB) Ismail Demir informował, że Turcja prowadzi negocjacje z zagranicznym partnerem w sprawie zakupu silników do swojego czołgu Altay.
Prototyp Altaya został zaprezentowany na pokazie obronnym w Stambule w 2011 roku. Czołg bojowy nowej generacji, który ma stać się najważniejszym pojazdem tureckich sił zbrojnych został nazwany na cześć generała armii Fahrettina Altaya.
Altay będzie miał 120-milimetrowe działo gładkolufowe kalibru 55 jako główną broń. System kierowania ogniem nowej generacji pozwoli użytkownikowi strzelać do celów w ruchu z dużą dokładnością. Będzie również wyposażony w pancerz kompozytowy, który wytrzyma uderzenia odłamków, kul, pocisków lub rakiet, chroniąc załogę przed ogniem wroga.
Wcześniej prototyp Altaya był napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 1500 koni mechanicznych niemieckiej firmy MTU Friedrichshafen GmbH. Niemiecki Rheinmetall utworzył również spółkę joint venture z tureckim producentem pojazdów lądowych BMC, której celem było ustanowienie wspólnej produkcji pojazdów opancerzonych, w szczególności głównego czołgu Altay, jednak produkcja i dostawy silnika czołgowego zostały wstrzymane po decyzji Berlina o ograniczeniu eksportu broni do Turcji.
Niemieckie embargo na broń pojawiło się w wyniku zaostrzenia konfliktu w Syrii, który spowodował, że sprzedaż broni do Ankary została poddana intensywnej kontroli. Niemcy wielokrotnie ogłaszały, że ograniczają sprzedaż broni do Turcji ze względu na operacje wojskowe w północnej Syrii.
Zobacz też: Niemiecki Leopard z turecką wieżą. Turcja prezentuje nowy czołg-hybrydę [+VIDEO]
defensenews.com / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!