BMC, turecki producent pojazdów opancerzonych, zawarł porozumienie z dwoma firmami z Korei Południowej w sprawie pracy nad pakietem napędowym dla nowego tureckiego czołgu Altay.

O zawarciu porozumienia poinformował w poniedziałek portal “Defense News”, powołując się na anonimowe źródło związane z tureckim przemysłem zbrojeniowym. Firma podpisała umowę z Doosan i S&T Dynamics na dostawę silnika oraz mechanizmu przekładniowego do modelu Altay.

“Wspomniane transakcje są wynikiem strategicznego porozumienia między naszymi firmami i krajami” – portal cytuje źródło.

Wysoki turecki urzędnik zajmujący się zamówieniami obronnymi w Ankarze potwierdził, że doszło do przełomowego porozumienia między BMC a firmami zbrojeniowymi Korei Południowej.

W przypadku programu Altay doszło do opóźnień spowodowanych brakiem dostępu do istotnych elementów, takich jak silnik, skrzynia biegów i opancerzenie.

W przypadku pomyślnej współpracy, nowy napęd do Altaya miałby powstać w ciągu 18 miesięcy.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu prezes tureckiej Dyrekcji Przemysłu Obronnego (SSB) Ismail Demir informował, że Turcja prowadzi negocjacje z zagranicznym partnerem w sprawie zakupu silników do swojego czołgu Altay.

Prototyp Altaya został zaprezentowany na pokazie obronnym w Stambule w 2011 roku. Czołg bojowy nowej generacji, który ma stać się najważniejszym pojazdem tureckich sił zbrojnych został nazwany na cześć generała armii Fahrettina Altaya.

Altay będzie miał 120-milimetrowe działo gładkolufowe kalibru 55 jako główną broń. System kierowania ogniem nowej generacji pozwoli użytkownikowi strzelać do celów w ruchu z dużą dokładnością. Będzie również wyposażony w pancerz kompozytowy, który wytrzyma uderzenia odłamków, kul, pocisków lub rakiet, chroniąc załogę przed ogniem wroga.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Wcześniej prototyp Altaya był napędzany silnikiem wysokoprężnym o mocy 1500 koni mechanicznych niemieckiej firmy MTU Friedrichshafen GmbH. Niemiecki Rheinmetall utworzył również spółkę joint venture z tureckim producentem pojazdów lądowych BMC, której celem było ustanowienie wspólnej produkcji pojazdów opancerzonych, w szczególności głównego czołgu Altay, jednak produkcja i dostawy silnika czołgowego zostały wstrzymane po decyzji Berlina o ograniczeniu eksportu broni do Turcji.

Niemieckie embargo na broń pojawiło się w wyniku zaostrzenia konfliktu w Syrii, który spowodował, że sprzedaż broni do Ankary została poddana intensywnej kontroli. Niemcy wielokrotnie ogłaszały, że ograniczają sprzedaż broni do Turcji ze względu na operacje wojskowe w północnej Syrii.

Zobacz też: Niemiecki Leopard z turecką wieżą. Turcja prezentuje nowy czołg-hybrydę [+VIDEO]

defensenews.com / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply