Co czwarty Polak chce, by wybory prezydenckie odbyły się w maju, ale co trzeci badany woli poczekać z głosowaniem do przyszłego roku – wynika z sondażu przeprowadzonego przez IBRiS dla „Rzeczpospolitej”. Wyniki sondażu zostały opublikowane w poniedziałek.

Z sondażu przeprowadzonego przez IBRiS dla „Rzeczpospolitej” (Rz) wynika, że 1/4 ankietowanych popiera wybory prezydenckie w maju. 1/3 woli zaś poczekać z głosowaniem do przyszłego roku.

„Rz” pisze, że respondenci wybierali spośród kilku możliwych terminów elekcji. Niektóre z nich są postulowane przez konkretne podmioty polityczne, inne nie są promowane przez żadną siłę polityczną.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Najwięcej zwolenników (32,1 proc.) ma termin przyszłoroczny, jednak bez precyzowania konkretnej daty. „Rz” podaje, że za takim terminem opowiada się 59 proc. wyborców Krzysztofa Bosaka z Konfederacji, 45 proc. wyborców Władysława Kosiniaka-Kamysza, 52 proc. osób chcących głosować na Małgorzatę Kidawę-Błońską oraz 78 proc. elektoratu Roberta Biedronia.

Przeprowadzenie wyborów prezydenckich w maju bieżącego roku popiera 25,4 proc. ankietowanych. Za takim rozwiązaniem opowiada się 70 proc. osób deklarujących poparcie dla Andrzeja Dudy.

10 proc. respondentów chce by wybory odbyły się w październiku tego roku.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Inne terminy, takie jak np. „sierpień tego roku i przełożenie wyborów o dwa lata”, nie przekraczają w społeczeństwie 6 proc. poparcia.

Zobacz także: Social Changes: Duda z 65-proc. poparciem, za nim Hołownia i Bosak [SONDAŻ]

rp.pl / kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz