Mosbacher znów broni TVN. Ostra bura dla europosłanki z PiS

Georgette Mosbacher ostro skrytykowała Beatę Mazurek za powiązanie stacji TVN z Wojskowymi Służbami Informacyjnymi. To kolejny raz, gdy ambasador USA w Polsce broni tę amerykańską stację nadającą w Polsce przed atakami polityków Prawa i Sprawiedliwości.

Mosbacher zamieściła w poniedziałek na Twitterze wpis, w którym zarzuciła byłej wicemarszałek Sejmu z PiS, a obecnie europosłance Beacie Mazurek kłamstwo. „Dobrze Pani wie, że szerzy Pani coś, co jest absolutnym kłamstwem, sugerując że TVN to WSI” – napisała dyplomatka USA dodając, że Mazurek „powinna się wstydzić”. Zdaniem Mosbacher taka sugestia jest „poniżej godności osoby, która reprezentuje Polaków”.

Wpis o podobnej treści Mosbacher zamieściła także w języku angielskim.

Ambasador USA chodziło zapewne o niedzielny twitt, w którym Mazurek krytykowała Rafała Trzaskowskiego za odmowę udziału w debacie prezydenckiej organizowanej przez TVP w Końskich. Jej zdaniem Trzaskowski „woli ustawioną debatę w WSI 24 i niemieckim Onecie”. Polityk PiS nazwała zachowanie kandydata KO przykładem „pogardy dla wyborców z mniejszych miejscowości”, za którą „mieszkańcy Końskich i Polacy już niedługo wystawią mu rachunek”.

Sztab Rafała Trzaskowskiego organizuje w poniedziałek debatę prezydencką w Lesznie, na którą początkowo zaproszono dziennikarzy 15 wybranych mediów: Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej, TVP, TVN, Polsatu, TV Trwam, Onetu, WP, PAP, TOK FM, Radia ZET, RMF, Najwyższego Czasu, wPolityce oraz Do Rzeczy. W odpowiedzi na krytykę szef sztabu kandydata KO zaprosił później na debatę inne redakcje. Andrzej Duda nie pojawi się jednak w Lesznie, lecz na osobnej debacie organizowanej przez TVP w Końskich.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

To nie pierwszy raz, gdy Mosbacher broni TVN przed politykami PiS i mediami z nimi związanymi. Jak pisaliśmy, w 2018 r. wystosowała ona skandaliczny list do premiera Mateusza Morawieckiego, w którym w aroganckim tonie pouczała szefa polskiego rządu, w jaki sposób wolno krytykować dziennikarzy TVN. Pod drukowaną treścią listu, z rażącymi literówkami i błędami, znajdował się jeszcze odręczny dopisek Mosbacher: „musimy to rozwiązać, to staje na drodze naprawdę bardzo ważnym sprawom”. Przy innej okazji ostrzegała też polskich posłów przed próbą regulowania rynku medialnego w kontekście zapowiadanej przez PiS dekoncentracji i repolonizacji mediów. Po interwencji amerykańskiej dyplomatki polski obóz rządzący wycofał się ze swoich planów w tym względzie.

W kwietniu br. Mosbacher publicznie pochwaliła TVN i określiła krytykę wobec niej jako fałszywą. „Fakty TVN jest częścią rodziny Discovery, amerykańskiej firmy notowanej na giełdzie papierów wartościowych w Nowym Jorku, której priorytetem jest przejrzystość, wolność słowa oraz niezależne i odpowiedzialne dziennikarstwo. Sugestie, że jest inaczej, są fałszywe” – napisała Mosbacher na Twitterze broniąc TVN przed krytyką ze strony „Wiadomości” TVP.

Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

6 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz

  1. Avatar
    Tutejszym :

    Czyżby kłamstwo niezamierzone spowodowane niewiedzą Pani Mosbacher?.
    Z informacji występujących w Internecie wynika że: -powtarzam post-
    „TVN I TVN24 – miss ruskiego intelektu.
    Od czerwca 2016 roku 80 proc. udziałów w firmie Scripps Networks Interactive,
    mającej większościowe udziały w TVN, należy do Rosjan.
    TVN I TVN24 to „Russia Today” w Polsce i po polsku.
    Nie dziwią bezpardonowe ataki na polskie władze i podżeganie do tych ataków.”
    Pani Mosbacher, absolutnie wymaga Pani szacunku jako przedstawiciel Wielkiego
    Narodu, ale skąd ta niezgodna z rzeczywistością Pani wiedza?

  2. Avatar
    Czeslaw :

    A dlaczego w artykule nie znalazła się odpowiedź europosłanki PiS skierowanej do pani ambasador USA na którą nie trzeba było długo czekać.
    „Pani ambasador nie wie Pani tego? A.Macierewicz pytany o twierdzenia raportu, że ITI powstał dzięki wojskowym służbom PRL,Macierewicz odesłał do wyjaśnień G. Żemka (taj. wsp.WSI), byłego dyr. FOZZ, przyznał on, że był agentem służb wojska PRL” – tłumaczy polityk dyplomatce.
    „W raporcie napisano m.in. że wywiad wojskowy PRL »podejmował wysiłki powołania firmy telewizyjnej«. Celem powołania tego rodzaju firmy miało być ułatwienie plasowania agentury na Zachodzie” – pisze dalej Mazurek i dodaje: „Pozwany przez TVN wygrał”.
    Dodatkowo można tą informację uzupełnić stwierdzeniem medioznawcy dr hab. Hanna Karp. Mowa o dokumentach, w których przewija się nazwisko Jerzego Urbana i Mariusza Waltera.
    W 2006 r. „Biuletyn Instytutu Pamięci Narodowej” opublikował dokumenty, z których wynikało, że Jerzy Urban w okresie stanu wojennego rekomendował szefowi MSW gen. Czesławowi Kiszczakowi postać dziennikarza TVP Mariusza Waltera. Sprawa wywołała poruszenie, dlatego że w chwili wydobycia dokumentu na światło dzienne Mariusz Walter znany był jako właściciel imperium medialnego, m.in. koncernu ITI i telewizji TVN. Uwaga opinii publicznej skoncentrowała się na kwestiach personalnych, umknął uwadze podstawowy temat tego dokumentu – główny projekt Urbana
    — czytamy.

  3. Avatar
    Tutejszym :

    Aktualnym jest’ że Poznaniak24 pisze wszystko na jedno ruskie kopyto.
    Wystarczy wejść do Internetu, a tam natłok takich informacji:
    „TVN to „Russia Today” w Polsce i po polsku
    Czy wiecie dlaczego TVN jest obecnie jeszcze bardziej jak tuba rosyjskiej FSB? Bo już od czerwca 2016 roku 80 proc. udziałów w firmie Scripps Networks Interactive, mającej większościowe udziały w TVN, należy do Rosjan.
    Ivan Rodionov, były członek zarządu Rostelecom oraz Igor Pozhitkov, były szef Międzynarodowej Federacji Producentów Fonogramów (IFPI), przejęli 80% udziałów firmy Scripps Networks Interactive.”

    Czy wiecie dlaczego TVN jest jak tuba FSB?
    Czy wiecie dlaczego TVN jest obecnie jeszcze bardziej jak tuba rosyjskiej FSB? Bo już od czerwca tego roku 80 proc. udziałów w firmie Scripps Networks Interactive, mającej większościowe udziały w TVN, należy do Rosjan.
    No i mamy „Russia Today” w Polsce i po polsku.
    Nie dziwią bezpardonowe ataki na polskie władze i podżeganie do tych ataków.
    Więcej: http://www.broadbandtvnews.com/2016/06/20/scripps-sells-up-in-russia/
    Na problem zwracał też uwagę Rafał Ziemkiewicz: wpolityce.pl/media/320040-wlasciciel-tvn-u-slupem-putina-ziemkiewicz-domaga-sie-sprawdzenia-spolki-scripps-network-interactive-przez-nowe-wladze-usa”