Dzięki budowie nowego terminalu kontenerowego, Baltic Hub 3, za 2 mld złotych Gdańsk stanie się jednym z największych portów w Europie – informuje „Obserwator Logistyczny”.

Jak podaje serwis „Obserwator Logistyczny”, Port Gdańsk SA ogłosił wyniki postępowania przetargowego w sprawie budowy nowego terminalu kontenerowego – Baltic Hub 3. Zbuduje go spółka DCT Gdańsk S.A. za 450 mln euro. Dzięki temu, gdański port ma stać się jednym z największych portów przeładunku kontenerów w całej Europie.

DCT Gdańsk S.A. to obecnie największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, z dwoma terminalami morskimi o powierzchni 3 mln TEU (standardowych kontenerów 20-stopowych).

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
 

„Obserwator Logistyczny” zaznacza, że wygrana w przetargu to krok milowy dla spółki, która dzięki temu zwiększy swoje możliwości przeładunkowe z obecnych 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie. Koszt budowy Baltic Hub 3 wyniesie, w przeliczeniu, 2 mld złotych. Prace mają ruszyć w drugiej połowie 2022, a uruchomienie owego terminalu zaplanowano dwa lata później.

Według podanych informacji, do istniejące nabrzeża T1 zostanie przygotowany nowy terminal kontenerowy z nabrzeżem głębokowodnym, długości 717 m i głębokości 18 m. Na wielkim placu, o powierzchni 36 ha, zostanie zamontowanych siedem suwnic, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie. Dodatkowo, powstanie 20 automatycznych suwnic RMG. Wszystko to ma umożliwić działania przeładunkowe w trybie całorocznym.

„Dzięki budowie Baltic Hub Terminal 3 Polska może nadal konkurować z portami zachodnioeuropejskimi, takimi jak Hamburg czy Rotterdam. Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski” – powiedział Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Według wiceministra infrastruktury, Marka Gróbarczyka, opisywana inwestycja jest ważna dla Polski z punktu widzenia strategicznego. Zaznaczył, że już teraz Port Gdańsk może przyjmować największe kontenerowce świata, natomiast dzięki rozbudowie terminalu DCT utrzyma pozycję lidera wśród portów na Bałtyku. „Takie inwestycje wzmacniają pozycję polskiej gospodarki” – podkreślił wiceminister.

Port Gdańsk jest obecnie jednym z najszybciej rozwijającym się portów w Europie. Według rankingów uzyskał 18 miejsce, a na początku 2021 roku trafił do grona trzech największych portów na Morzu Bałtyckim.

Przeczytaj: Port Gdańsk bije kolejne rekordy w przeładunkach

obserwatorlogistyczny.pl / Kresy.pl

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz