Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie przeciwko spółce Kaufland Polska Markety – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w poniedziałek . Przedsiębiorca może w nieuczciwy sposób wykorzystywać przewagę kontraktową  wobec dostawców produktów rolno-spożywczych. Zarzuty dotyczą ustalania warunków współpracy w trakcie jej trwania oraz wymagania dodatkowych rabatów, które nie są sprecyzowane w umowach.

W komunikacie podkreślono, że postępowanie zostało wszczęte po przeprowadzeniu postępowań wyjaśniających dotyczących polityki rabatowej 19 sieci handlowych. Zebrany materiał dał m.in. podstawy do postawienia spółce Kaufland Polska Markety zarzutu nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej.

“Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zakwestionował dwie praktyki przedsiębiorcy. Pierwsza polega na ustalaniu warunków współpracy z niektórymi dostawcami produktów rolno-spożywczych już po rozpoczęciu danego roku. W takich przypadkach, przy przedłużających się negocjacji umowy na kolejny rok lub rozpoczęciu ich z opóźnieniem, dostawca nie wie, na jakich warunkach realizuje dostawy w okresie od początku roku do dnia podpisania umowy. Niejednokrotnie w nowym kontrakcie wprowadzone zostają dodatkowe rabaty lub podwyższona zostaje wysokość dotychczasowych, a dostawcy zobowiązani są do zapłaty na rzecz Kaufland Markety Polska wyrównania z tego tytułu. W praktyce oznacza to wsteczne obniżenie już zapłaconej ceny sprzedaży produktów do tej sieci” – podano w komunikacie.

Zobacz także: Biedronka odwołuje się od karny nałożonej przez UOKiK: Niewłaściwe oznaczenia cen były skutkami pomyłek

Spółka Kaufland Polska Markety pobiera dodatkowo od niektórych dostawców produktów rolnych i spożywczych dodatkowy rabat, który nie jest przewidziany w umowie. Kontrahent sieci handlowej nie wie zatem, kiedy zażąda się od niego udzielenia tego rabatu, ani w jakiej będzie on wysokości.

Przypomnijmy, że w kwietniu bieżącego roku Urząd nałożył karę w wysokości ponad 60 mln zł na właściciela sieci Biedronka – spółkę Jeronimo Martins Polska – poinformował UOKiK w poniedziałek. Urząd podał, że powodem nałożenia kary jest to, że sieć wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców, co mogło zniekształcić ich decyzje zakupowe.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Zobacz także: UOKiK: 115 mln zł kary dla Biedronki. Powód – nieprawidłowe uwidacznianie cen

uokik.gov / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply