UOKiK: 115 mln zł kary dla Biedronki. Powód – nieprawidłowe uwidacznianie cen

„Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na właściciela sieci Biedronka – spółkę Jeronimo Martins Polska – karę w wysokości 115 milionów złotych” – poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w poniedziałek.

Właściciel sieci Biedronka – spółka Jeronimo Martins Polska – została ukarana przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nałożona kara wynosi 115 milionów złotych. Powodem jej nałożenia jest nieprawidłowe uwidacznianie cen w sklepach sieci.

„Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu – w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów” – informuje Urząd.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Zobacz także: Biedronka sprzedawała niemieckie ziemniaki jako polskie. Rolnicy: to celowe działanie [+FOTO]

Czytamy, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napływały liczne skargi konsumentów oraz informacje z Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

W komunikacie podkreślono, że setki sygnałów dotyczyły wyższych cen w kasie, niż na sklepowych półkach lub braku cen przy towarze. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania przeciwko Jeronimo Martins Polska (JMP). W jego trakcie prezes Urzędu zlecił kontrole Inspekcji Handlowej, które potwierdziły skalę nieprawidłowego informowania o cenach w sklepach należących do JMP.

Czytamy, że z ustaleń Urzędu wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 r. Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właścicieli Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości. Prezes UOKiK będzie monitorował skutki wdrażanych zmian, mających usunąć naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

„Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Jak pisaliśmy pod koniec maja, nieprawidłowości w sieci Biedronka dotyczą także kwestii oznaczeń dotyczących pochodzenia produktów. Kontrole Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Biedronce wykazały, że co dziesiąta skontrolowana partia owoców i warzyw w sklepach tej sieci była niezgodnie z prawdą oznaczona jako polska. W sumie nieprawidłowości w oznaczeniach dotyczyły nawet co piątej partii. Teraz Biedronce grozi kara sięgająca nawet 1,5 mld złotych.

uokik.gov.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz