Rusza społeczna akcja w sprawie CPK. “Składamy obywatelski wniosek o przeprowadzenie pilnej kontroli w CPK i w biurze pełnomocnika rządu” – informuje Maciej Wilk. “Czas zacząć działać” – dodaje.

W środę Maciej Wilk, ekspert ds. lotnictwa, dyrektor operacyjny kanadyjskich linii lotniczych Flair Airlines, wcześniej związany z PLL LOT, wezwał na platformie X do składania wniosków o przeprowadzenie przez Najwyższą Izbę Kontroli kontroli w spółce CPK i w biurze pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska. W swoim wpisie podał instrukcję krok po kroku, jak drogą elektroniczną wysłać wniosek.

Zobacz: „Skończmy tę ciuciubabkę!” Były prezes CPK wzywa do opublikowania rzekomych krytycznych opinii na temat projektu

W opublikowanym nagraniu podkreślił, że “ostatnie dni przyniosły wysyp nowych skandali wokół CPK. Najpierw wstrzymano wszelkie prace w spółce i nie zdołano dostarczyć nawet jednej jedynej mapy do biura wojewody, celem uzupełnienia wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Następnie media obiegła informacja, że spółka zamierza praktycznie od nowa zamierza zacząć projektować całą sieć kolejową, co oznacza niechybnie wieloletnie opóźnienie całego projektu. Wreszcie, spółka odsunęła o kolejny miesiąc rozstrzygnięcie czterech przetargów na audyt zewnętrzny projektu”.

“Szanowni państwo, trwonimy bezsensownie czas na polityczne przepychanki, podczas gdy Polska traci swe unikalne szanse rozwojowe (…) Na tego typu działania nie może być proszę państwa społecznego zezwolenia” – powiedział.

“Czas zacząć działać. W dniu dzisiejszym skierowałem obywatelski wniosek do NIK o przeprowadzenia pilnego sprawdzenia w spółce CPK i w biurze pełnomocnika rządu, na wypadek wystąpienia potencjalnych działań na szkodę finansową spółki, budżetu państwa, jak i interesu ekonomicznego Polski” – poinformował Wilk.

Zaapelował o branie udziału w akcji i składania elektronicznego wniosku do NIK w tej sprawie. W komentarzu do wpisu dodał link do formularza zgłoszeniowego Izby, przez który można składać wniosek.

Opublikował także potencjalną treść wniosku.

Zobacz również: Marszałek województwa mazowieckiego: Projekt CPK jest megalomański

Przedstawiciele obecnej większości parlamentarnej deklarowali podczas kampanii wyborczej, że zatrzymają projekt, nazywając go “megalomańskim” i “przeskalowanym”, a także zasłaniając się interesem lotnisk regionalnych.

Jak informowaliśmy, spółka CPK miała przedstawić audyt finansowy na początku kwietnia br. Z powodu unieważnienia 4 przetargów, zdecydowano, że audyt prowadzony będzie siłami spółki, Biura Pełnomocnika ds. CPK Macieja Laska oraz przy wykorzystaniu zewnętrznych, nieznanych opinii publicznej konsultantów. Jak się okazało, w lutym br. Maciej Lasek  postulował “rozważenie” zasadności szeregu działań dotyczących inwestycji, w tym “wstrzymania postępowań administracyjnych i innych działań, które skutkują wywłaszczaniem nieruchomości, w tym w szczególności wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie CPK”.

Co ciekawe, przedstawiciel niemieckiego resortu transportu przekonywał niedawno, że Niemcy nie obawiają się budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, odcinając się zarazem od twierdzeń gazety “Die Welt”.

Czytaj: Projekty CPK idą do kosza. “Każdy rok opóźnienia to miliardy złotych utraconych korzyści”

Wcześniej na łamach tej gazety jej korespondent w Warszawie twierdził, iż CPK to wypowiedzenie wojny niemieckiemu przemysłowi lotniczemu. “Choć w tym kraju nie kończą się sukcesem żadne większe projekty infrastrukturalne, Polska buduje nowe gigalotnisko. To wypowiedzenie wojny niemieckiemu przemysłowi lotniczemu” – napisał Phillip Fritz.

Dodajmy, że Austriacy chcą, aby lotnisko Schwechat w Wiedniu było największym centrum przesiadkowym w tej części Europy. Inwestycja zakończy się w 2027 roku, czyli wówczas, gdy według najambitniejszych planów miał ruszyć CPK. Wiedeń “wykorzystuje czas dyskusji nad programem inwestycyjnym w CPK i po prostu buduje swoje” – podkreślała Rzeczpospolita.

Przeczytaj: Nadal nie wiadomo co z CPK. Tymczasem lotnisko Zielona Góra podpisało porozumienie z lotniskiem Berlin-Neuhardenberg

Zobacz także: Prezes Polskich Portów Lotniczych zapowiada rozbudowę ⁦Lotniska Chopina ⁩do 2029, choć nie ma decyzji środowiskowej ani projektu

Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply