Amerykańska stacja CBS News poprawiła materiał o 74. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz usuwając z niego słowa o „polskim obozie zagłady”.

Jak informowaliśmy, słowa „polski obóz śmierci” pojawiły się w niedzielę w krótkim filmie zamieszczonym przez CBS News na Twitterze. „Dziesiątki byłych więźniów Auschwitz wróciło do polskiego obozu śmierci na Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holokaustu” – głosił napis pojawiający się podczas filmu.

Oszczerczy napis został oprotestowany przez wielu użytkowników Twittera a także przez konsulat RP w Nowym Jorku, który zwrócił CBS News uwagę, że obóz w Auschwitz był „niemieckim obozem śmierci w okupowanej Polsce”. Konsulat przesłał amerykańskiej telewizji link do wideo wyjaśniającego, dlaczego nie powinno się używać sformułowań o „polskich obozach”.

W poniedziałek CBS News opublikowała na Twitterze nową wersję filmu o 74. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz, w której zamiast „polskiego obozu śmierci” pojawia się sformułowanie „obóz koncentracyjny”.

„Wcześniejsza wersja tego twitta mówiła, że Auschwitz był +polskim obozem śmierci+. Nie było polskich obozów śmierci. Auschwitz był niemieckim obozem w okupowanej Polsce” – napisało CBS News publikując materiał.

Przypomnijmy, że rok temu Sejm wprowadził do ustawy o IPN przepisy pozwalające na ściganie osób przypisujących Polsce i narodowi polskiemu odpowiedzialności za zbrodnie III Rzeszy, a więc m.in. używających określeń typu „polski obóz zagłady”. Pod naciskiem USA i Izraela nowelizacja została uchylona w czerwcu 2018 roku.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Australijska gazeta pisze o polskim obozie śmierci

Kresy.pl /polsatnews.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz