Niemiecki holding stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems ogłosił 6 sierpnia, że zaproponował Polsce model fregaty MEKO A-300 PL w ramach programu Miecznik.

W piątek 6 sierpnia, niemiecki holding stoczniowy thyssenkrupp Marine Systems ogłosił, że zaproponował model fregaty oznaczony MEKO A-300 PL w ramach programu Miecznik.

Dyrektor generalny firmy, doktor Rolf Wirtz powiedział: „Jako wiodący dostawca technologii fregat dla 19 marynarek wojennych na całym świecie, w tym 6 marynarek NATO, thyssenkrupp Marine Systems jest dumny, że może zaoferować Polsce MEKO A-300 PL, nasz najbardziej aktualny wariant słynnej rodziny fregat w technologii MEKO”.

“Jeśli zostanie wybrany, thyssenkrupp Marine Systems stworzy trwałe partnerstwo technologiczne z polskim przemysłem w zakresie budowy, integracji i wsparcia cyklu życia fregat MEKO A-300 PL w całości w Polsce. Współpraca z przemysłem innych krajów w celu budowy naszych projektów jest „standardową praktyką” dla thyssenkrupp Marine Systems, ponieważ ponad 50% naszych eksportowanych okrętów wojennych na przestrzeni lat, zostało zbudowane przez stocznie naszych klientów” – czytamy na stronie producenta.

W kontekście programu Miecznik zachęcamy do obejrzenia wywiadu na naszym kanale:

Jak informowaliśmy, hiszpańska grupa stoczniowa Navantia również 6 sierpnia podała, że razem z dwoma innymi podmiotami jest brana pod uwagę przy wyborze wykonawcy budowy fregat w ramach programu Miecznik. Jej propozycją do wykonania projektu technicznego oraz studium wykonalności Miecznika będzie model F-100.

“Navantia jest przygotowania do pojawienia się w Polsce w celu wsparcia budowy i utrzymania wybudowanych okrętów. Z dumą oferujemy Marynarce Wojennej RP model współpracy, który przyniesie obopólne korzyści. Pozwoli też Polsce, naszemu przyjacielowi i sojusznikowi, dysponować zaawansowanymi technologiami w zakresie obrony morskiej, potwierdzonymi zarówno przez Marynarkę Wojenną Hiszpanii, jak i innych międzynarodowych klientów” – oświadczył Javier Herrador, dyrektor handlowy grupy stoczniowej Navantia.

Przypomnijmy, że pod koniec lipca br. szef MON Mariusz Błaszczak podpisał umowę na zakup trzech fregat wielozadaniowych w ramach programu „Miecznik”. „Zamówione dla Marynarki Wojenne fregaty będą znaczna siłą na Bałtyku” – powiedział minister. Fregaty wielozadaniowe mają zostać zbudowane w polskich stoczniach we współpracy z zagranicznym partnerem.

Program pozyskania fregat o kryptonimie Miecznik dotyczy budowy w ciągu najbliższych lat trzech okrętów obrony wybrzeża klasy fregata. Informacje o jego uruchomieniu ogłosił w marcu bieżącego roku szef resortu obrony Mariusz Błaszczak.W maju bieżącego roku Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. oraz PGZ Stocznia Wojenna sp. z o.o. zawarły porozumienie ustanawiające konsorcjum, będące głównym wykonawcą projektu pozyskania dla Marynarki Wojennej RP fregat pod kryptonimem MIECZNIK. W czerwcu br. do konsorcjum dołączyła Remontowa Shipbuilding S.A.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Przypomnijmy, że w połowie maja br. Konsorcjum „PGZ – Miecznik” przedstawiło wstępną propozycję realizacji programu pozyskania fregat o kryptonimie Miecznik. Deklarowano wówczas, że wojsko ma do wyboru jedną z 6 zagranicznych ofert. Jak podano, obejmują one m.in. transfer technologii produkcyjnych.

We wrześniu ubiegłego roku koncepcję fregaty wielozadaniowej opracowaną przez stocznię Remontowa Shipbuilding S.A. przedstawiono podczas MSPO 2020 w Kielcach.

Jak wiadomo, w ostatnich miesiącach chęć udziału w przetargu deklarowało w różnych formach szereg podmiotów zagranicznych. Było wśród nich włoskie konsorcjum Fincantieri/Leonardo, które zaprezentowało projekt budowy w polskich stoczniach fregat PPA, o modułowej architekturze, dla Marynarki Wojennej RP. Jednocześnie, Fincantieri i Leonardo są gotowe na zaproponowanie rozwiązania opartego także na fregatach FREMM, gdyby takie wymaganie postawiono w ramach programu Miecznik.

Kresy.pl/Thyssenkrupp-marinesystems.com

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply