W warszawie odbyło się kolejne posiedzenie Polsko-Kazachstańskiej Grupy Roboczej ds. Transportu. Uczestniczyli w nim przedstawiciele rządów obu państw.

Posiedzenie Polsko-Kazachstańskiej Grupy Roboczej ds. Transportu odbyło się w dniach 2-3 lipca w Warszawie już po raz trzeci. Jak informuje portal Kurier Kolejowy polskiej delegacji w czasie rozmów przewodniczył wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, delegacji Kazachstanu wiceminister przemysłu i rozwoju infrastrukturalnego tego państwa Berik Kamaliew.

“Kazachstan jest dla Polski partnerem strategicznym w Azji Centralnej w zakresie rozwoju korytarzy transportowych – zarówno transkaspijskich, jak i transsyberyjskich. Położenie geograficzne oraz potencjał jaki posiadają oba kraje w sposób naturalny wskazuje na możliwości współdziałania. Najszybszy i najkrótszy szlak kolejowy między Europą a Chinami przebiega bowiem m.in. przez Polskę i Kazachstan”Kurier Kolejowy cytuje wiceministra Andrzeja Bittela.

Strony uzgodniły konieczność większych inwestycji w infrastrukturę transportową w związku z rosnącą ilością towarów przewożonych na lądowych przestrzeniach Eurazji. “Najważniejszymi tematami rozmów były m.in. kształtowanie przewozów kontenerowych w kierunku Chiny-Kazachstan-Polska-Europa, w tym rozwój Międzynarodowej Transkaspijskiej Trasy Transportowej (Middle Corridor) oraz współpraca w zakresie połączeń lotniczych” – cytuje portal.

Polska delegacja przedstawiła swoje doświadczenia w zakresie budowy dróg betonowych, wdrażania elektronicznego systemu poboru opłat za korzystanie z dróg, oraz kontroli samochodów ciężarowych realizujących transport. Strony rozmawiały też o wadze transportu lądowego dla handlu internetowego.

Kazachstan graniczący z Rosją, Chinami, Kirgistanem, Turkmenistanem i Uzbekistanem. Posiada także dostęp do Morza Kaspijskiego. Jest największym i najbogatszym z państw Azji Środkowej. Zasobny w surowce energetyczne i metale ziem rzadkich Kazachstan podjął jednak działania na rzecz dywersyfikacji swojej gospodarki by nie uzależniać jej rozwoju od przemysłu wydobywczego. W planach władz Chin, Kazachstan odgrywa ważną rolę w projekcie Pasa i drogi nazywanym też “nowym jedwabnym szlakiem”.

kurierkolejowy.eu/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply