Do przetargu na nowe gąsienicowe wozy zabezpieczenia technicznego „Kajman” zgłosiły się dwa podmioty, oba związane z przemysłem niemieckim.
W piątek Inspektorat Uzbrojenia poinformował, że w postępowaniu przetargowym ws. zakupu nowych gąsienicowych wozów zabezpieczenia technicznego kr. Kajman zgłosiło się dwóch potencjalnych oferentów.
Jak podaje serwis ZBiAM.pl, lista podmiotów zainteresowanych została zamknięta 28 września. Są na niej: Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft mbH oraz konsorcjum Rheinmetall Defence Polska Sp. z o.o. wraz z Rheinmetall Landsysteme GmbH.
W ramach postępowania, Inspektorat Uzbrojenia planuje zakupić 29 wozów zabezpieczenia technicznego(WZT) Kajman z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejnych 37 egzemplarzy. Każdy z nich ma dysponować możliwością ewakuacji technicznej ciężkich pojazdów gąsienicowych o masie nie mniejszej niż 63 ton. Pojazd ma być opancerzony i posiadać gąsienicowy układ bieżny, a także m.in. obrotowe urządzenie dźwigowe, dwie wyciągarki, sterowany moduł uzbrojenia, przyrządy obserwacyjno-celownicze, system obrony przed działaniem broni masowego rażenia, system ewakuacji bojowej oraz rozbudowany system łączności.
Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft mbH oferuje w tym kontekście WZT Wisent, czyli gruntownie zmodernizowany BPz 2, a także Wisent 2, który bazuje na podwoziu czołgu Leopard 2. Z kolei konsorcjum Rheinmetall Defence Polska proponuje wóz BPz 3 Buffel.
Głównym kryterium oceny ofert będzie cena (90% punktów), a drugim – okres udzielonej gwarancji (10%). Nowy WZT ma współpracować z czołgami i innymi pojazdami gąsienicowymi, uzupełniając potencjał obecnych wozów WZT‑2, WZT‑3 oraz Bergepanzer 2. Te ostatnie mają zostać gruntownie zmodernizowane.
Czytaj także: 12 podmiotów chętnych na modernizację BWP-1
zbiam.pl / Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!