Według danych firmy Canalys, w IV kwartale 2020 roku chińska spółka Xiaomi stała się liderem wśród marek smartfonów w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej, wyprzedzając tu m.in. amerykański Apple.

Najnowsza analiza rynku przeprowadzona przez Canalys wskazuje, że w IV kwartale 2020 roku udział chińskiej marki Xiaomi w naszym regionie wzrósł do 25 proc., czyli o 18 procent w ujęciu rocznym. Marka ta wyprzedziła południowokoreański koncern Samsung i chińską firmę Huawei. Oba ten koncerny odnotowały bardzo duże spadki, odpowiednio o 32 proc. i 42 procent w ujęciu rok do roku.

W Polsce na rynku smartfonów w ostatnich trzech miesiącach 2020 roku również dominowała chińska marka Xiaomi, mając 26 proc. udział. W skali roku odnotowała zatem wzrost 41 proc. Na drugim miejscu znalazł się amerykański Apple (18 proc. udziału, wzrost o 21 proc. rdr.), a na trzecim Huawei (14 proc.), notując jednak spadek aż o 47 proc. Jeszcze mocniej spadły jednak udziały Samsunga – w ostatnim kwartale ubiegłego roku aż o 62 procent w ujęciu rok do roku, do poziomu 13 procent. Bardzo duży wzrost zanotowało Lenovo (o 193 proc.), posiadając 10 proc. udziału w polskim rynku smartfonów.

 

W całej Europie firma Xiaomi utrzymała pozycję trzeciej największej marki smartfonów z udziałem 15 proc. w IV kwartale 2020 roku, rosnąc o 34 proc. w ujęciu rok do roku. Liderem jest amerykański Apple z 32 proc. udziału w rynku (wzrost o 9 proc. rdr.). Na drugim miejscu w skali europejskiej jest Samsung, posiadając 27 proc. udziału w rynku, notując stratę na poziomie 9 procent. Mocno traci Huawei, który zajmuje czwartą lokatę z 10 proc. udziału, przy 42-procentowym spadku.

Rok temu pisaliśmy, że chińskie Xiaomi przez kolejne 5 lat planowało inwestycję rzędu 50 mld juanów (ok. 7,2 mld dolarów) w rozwój nowych technologii, m.in. 5G, Internet Rzeczy (ang. Internet of Thing) oraz sztuczną inteligencję.

Chińska spółka Xiaomi rozpoczynała swoją działalność produkując tanie smartfony, obecnie zajmuje się wytwarzaniem np. inteligentnych telewizorów. Na rynku nowych technologii Xiaomi rywalizuje m.in. z również chińskim Huawei. To właśnie ta druga firma w ówczesnym III kwartale rozliczeniowym zanotowała rekordowy 42% udział w chińskim rynku smartfonów. Miała ona także współtworzyć sieć 5G m.in. w Niemczech i na Węgrzech.

wirtualnemedia.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply