Zdecydowana większość ankietowanych w badaniu pracowni Social Changes dla portalu wPolityce.pl uważa, że wszystkie lub duża część polskich mediów powinna mieć polskiego właściciela.

Z badania na zlecenie portalu wPolityce.pl wynika, że istnieje duże poparcie dla postulatu polskiej własności mediów.

Przekaż swój 1% na Kresy.pl

Fundacja Kompania Kresowa KRS 0000350493
Przekaż 1% podatku

CZYTAJ TAKŻE: Niemieccy dziennikarze proszą KE, aby zajęła się rynkiem prasy w Polsce. Powód – zapowiedź przejęcia Polska Press przez Orlen

W badaniu zadano następujące pytanie:

Z którym z poniższych stwierdzeń Pani/Pan zgadza się najbardziej?

35 proc. badanych uznało, że „wszystkie media w Polsce powinny należeć do polskich właścicieli”.

Zdaniem kolejnych 17 proc. badanych „więcej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli”.

29 proc. oceniło, że „co najmniej połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli”.

9 proc. badanych uznało, że „mniej niż połowa mediów w Polsce powinna należeć do polskich właścicieli”.

Według 10 proc. „żadne media w Polsce nie powinny należeć do polskich właścicieli”.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

CZYTAJ TAKŻE: Ciąg dalszy repolonizacji mediów? Orlen ma planować wykup spółki Gremi Media

Kolejne pytanie jakie zadano ankietowanym to: Czy według Pani/Pana na sposób informowania i wydźwięk podawanych informacji ma wpływ to do kogo należą media, np. telewizja, radio, prasa, portale internetowe?

Odpowiedzi „zdecydowanie tak” udzieliło 43 proc. badanych., 33 proc. – „raczej tak”, 2 proc. – „zdecydowanie nie”, 6 proc. – „raczej nie”. 16 proc. badanych nie nie udzieliło odpowiedzi.

87 proc. badanych zwolenników Koalicji Obywatelskiej i 75 proc. zwolenników Zjednoczonej Prawicy stwierdziło, że własność mediów ma wpływ na podawane informacje. Odpowiednio 8 i 9 proc. zwolenników poszczególnych ugrupowań nie uważa, żeby własność mediów miała wpływ na podawane informacje.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na panelu internetowym. Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1090 osób w dniach od 1 do 5 stycznia 2021 roku.

Kresy.pl / wpolityce.pl 

Czytaj kolejny artykuł

Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz