Materiał udający róg nosorożca ma zalać czarny rynek obrotu tym materiałem a tym samym ocalić większą liczbę zwierząt ginących gatunków.

Nad stworzeniem „syntetycznego” rogu nosorożca pracowali naukowcy z uniwersytetu w Oxfordzie. W końcu udało im się wytworzyć materiał przypominający nosowy wyrostek tego rzadkiego, trzebionego przez kłusowników zwierzęcia. Wykorzystali do tego końskie włosie oraz substancję jaką gąsienice jedwabnika wykorzystują to tkania swoich kokonów, jak napisał w poniedziałek portal telewizji CNN.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Według organizacji „Save the Rhino” w zeszłym roku zabito w Afryce aż 892 nosorożców. Znajdujące się pod ścisłą ochroną zwierzęta są celem kłusowników, ponieważ ich rogi osiągają wysoką cenę na czarnym rynku. Tymczasem według World Wide Fund for Nature na świecie żyje już tylko około 20 tys. nosorożców białych, 5 tys. nosorożców czarnych i 3,5 tys. nosorożców indyjskich. Nosorożców sumatrzańskich jest już tylko 80, a jawajskich 68.

Róg jest u nosorożców wytworem podobnych do włosów czy paznokci, zatem użycie końskiego włosia zapewnia właściwie taki sam skład chemiczny produktu. Dodatkowo elementy jedwabiu nadadzą materiałowi kolagenowe właściwości rogu nosorożca. Naukowcy chcą upowszechnić swój wytwór na czarnym rynku, tak aby przynajmniej częściowo zaspokoić popyt. Róg nosorożca jest bowiem używany w tradycyjnej medycynie ludów Afryki i Azji.

Czytaj także: Nie żyje ostatni samiec z podgatunku północnego nosorożca białego [+VIDEO]

cnn.com/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz