Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) Ireneusz Merchel zapowiedział ukończenie polskiego odcinka Rail Baltica do 2027. Do tej pory zrealizowano 1/3 tej części projektu.

W wydanym po forum Rail Baltica w Brukseli komunikacie prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przyznał, że jak dotąd zrealizowano 1/3 długości linii Rail Baltica w Polsce.

„W najbliższym czasie przystępujemy do realizacji odcinka Czyżew­ – Białystok i stacji Ełk. Planujemy zakończenie budowy linii na terenie Polski i uzyskanie docelowych parametrów do 2027 roku” – powiedział prezes spółki, cytowany w komunikacie. Dodał, że „cel jest ambitny, ale realny”.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

 

Jak podało oficjalnie PKP PLK, podczas forum w Brukseli przedstawiciele Komisji Europejskiej, rządów i eksperci branży kolejowej wymieniali opinie nt. priorytetów rozwoju europejskiej sieci kolejowej w świetle perspektyw finansowych UE na lata 2021-2027 i europejskiego zielonego porozumienia. Realizatorzy projektu Rail Baltica przedstawili status i termin realizacji projektu, a także korzyści dla Europy, jakie ma on przynieść.

Przypomnijmy, że miesiąc temu podczas spotkania szefów rządów państw bałtyckich: Litwy, Łotwy i Estonii w Tallinie uzgodniono, że trasa „Rail Baltica” na ich terenie ma być gotowa do 2026 roku.

Linia kolejowa Rail Baltica to część transeuropejskiego korytarza, który w przyszłości ma połączyć Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię i Finlandię. Łączna długość trasy to 870 km. Prowadzona modernizacja ma sprawić, że linia będzie przystosowana do ogólnych standardów linii kolejowych obowiązujących w krajach członkowskich Unii Europejskiej. W Polsce w ramach projektu obejmuje modernizację linii kolejowych na odcinkach Warszawa – Białystok – Ełk – Suwałki – Trakiszki na granicy z Litwą. Odcinki te znajdują się na etapie modernizacji lub będą jej przedmiotem. Cała ta europejska linia kolejowa szybkich pociągów pasażerskich i towarowych połączy Helsinki, Tallinn, Parnawę, Rygę, Poniewież, Kowno, Wilno i Warszawę.

Czytaj także: Spółka z udziałem Chińczyków zatwierdzona jako wykonawca Rail Baltica

forsal.pl / Kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz