Prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski udzielił wywiadu tygodnikowi „wSieci” w którym podkreślał, że programy telewizji publicznej cieszą się dużą oglądalnością.

Fragmenty wywiadu z Kurskim opublikował w poniedziałek portal Wirtualna Polska. Na przytaczany przez dziennikarzy zarzut propagandowego wymiaru programów informacyjnych i publicystycznych TVP jej szef odpowiedział – „Gdyby „Wiadomości” lub nasz kanał informacyjny TVP Info nadawały propagandę, nikt by tego nie oglądał, bo w warunkach tak dużego pluralizmu, mediów społecznościowych i krytycyzmu widzów zostałoby to dostrzeżone i odrzucone”.

Kurski twierdzi, że to właśnie zarządzana przez niego „telewizja przywróciła pluralizm do polskiej debaty publicznej”. Jednocześnie sugeruje, że TVP wspiera program podnoszony przez obóz Prawa i Sprawiedliwości, powiedział bowiem, że telewizja publiczna jest „jedynym medium realnie broniącym tych wartości, które legły u podstaw dobrej zmiany w 2015 roku”. Kurski opisał wartości jakie mają być podstawą działania dziennikarzy pracujących dla TVP – „Jest faktem, że redakcja „Wiadomości” składa się z ludzi przejętych Polską, broniących wartości dla większości Polaków najważniejszych, jak rodzina, chrześcijaństwo, prawda o narodowej historii. Jednak wszystko co ważne w „Wiadomościach” jest”.

Jednocześnie szef TVP przyznał, że w jego spółce pracuje się „często inaczej niż u konkurencji, ale często dlatego, że to tam rządzi polityczna namiętność i chęć użycia każdego tematu jako amunicji przeciw obozowi Jarosława Kaczyńskiego” Kurski ocenił, że wszystkie błędy popełniane przez jego dziennikarzy są naprawiane”.

Miesięczny koszt funkcjonowania portalu Kresy.pl wynosi 22 tys. PLN. Do tej pory zebraliśmy:

8139.32 PLN    (36.99%)
Nr konta: 60 1020 1097 0000 7302 0195 3702
Wspieraj Kresy.pl

Media publiczne były wielokrotnie oskarżane o brak bezstronności w przedstawianiu i komentowaniu procesów politycznych w Polsce. Do szczególnie ostrych protestów doszło w czasie kampanii wyborczej przed październikowymi wyborami do Sejmu. Sądy prawomocnie nakazały „Wiadomościom” TVP emisję przeprosin Konfederacji za pominięcie jej wyniku w materiale z 26. września w sondażu Pollster. Materiał z przeprosinami ukazał się w czwartkowym głównym wydaniu „Wiadomości”, ale przeprosinom towarzyszyły stronnicze komentarze, kuriozalne tłumaczenia oraz atak na Konfederację. W związku z tym ugrupowanie po raz kolejny wystąpiło przeciw TVP na drogę sądową i uzyskało kolejny wyrok nakładający na redakcję głównego programu informacyjnego TVP obowiązek wyemitowania przeprosin.

wp.pl/kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz