W poniedziałek doszło do dwóch incydentów, w których brały udział siły powietrzne NATO oraz lotnictwo Federacji Rosyjskiej. Obydwa zdarzenia miały miejsce nad wodami Morza Barentsa.

Rosyjski myśliwiec MiG-31, należący do rosyjskiej Floty Północnej, został wysłany w celu przechwycenia samolotu Lockheed P-3 Orion sił powietrznych Norwegii. Tego samego dnia, rosyjski myśliwiec MiG-29 był zadaniowany do eskortowania brytyjskiego samolotu zwiadowczego Boeing RC-135. Obydwa zdarzenia miały miejsce nad wodami Morza Barentsa. O incydentach informowała agencja prasowa “Tass”.

W obydwu przypadkach jednostki NATO miały zbliżać się do granicy powietrznej Federacji Rosyjskiej. W żadnym z nich nie doszło do naruszenia terytorium kraju. Po oddaleniu się jednostek rosyjskie myśliwce powróciły do macierzystych baz wojskowych.

W ostatnich miesiącach w różnych regionach dochodziło do podobnych incydentów.

W piątek na wodami Morza Barentsa doszło do podobnego zdarzenia. Rosyjski myśliwiec MIG-31 został wysłany w celu przechwycenia norweskiego samolotu patrolowego Lockheed P-3 Orion, który zbliżał się do granicy Federacji Rosyjskiej. Do podobnych zdarzeń w tym samym regionie doszło także w czwartek.

W zeszły wtorek rosyjski myśliwiec Su-27 Floty Bałtyckiej został wysłany w celu przechwycenia morskiego samolotu patrolowego niemieckich sił powietrznych Lockheed P-3C Orion.

Tydzień temu nad wodami Morza Bałtyckiego doszło dwóch incydentów, w których uczestniczyły siły powietrzne NATO oraz lotnictwo Federacji Rosyjskiej. Dodatkowo, NATO zarzuca rosyjskiemu lotnictwu naruszenie granicy Danii, do którego miało dojść w poprzednim tygodniu.

Dwa tygodnie temu rosyjski myśliwiec Su-30 został wysłany w celu przechwycenia samolotu rozpoznawczego amerykańskich sił powietrznych Boeing RC-135 nad wodami Morza Czarnego.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

26 sierpnia rosyjskie radary wykryły cel powietrzny, nad neutralnymi wodami Morza Barentsa, który zbliżał się do granicy Federacji Rosyjskiej. Samolot został zidentyfikowany jako Lockheed P-3C Orion należący do sił powietrznych Norwegii.

21 sierpnia rosyjski samolot myśliwski Su-30SM został wysłany, aby przechwycić dwa samoloty rozpoznawcze francuskiej marynarki wojennej i brytyjskich sił powietrznych oraz zapobiec przekroczeniu przez nie rosyjskiej granicy państwowej.

Do podobnego incydentu doszło 17 sierpnia. Rosyjski myśliwiec został wtedy wysłany w celu przechwycenia amerykańskiego samolotu rozpoznawczego Boeing RC-135 nad wodami Morza Bałtyckiego, w pobliżu granicy z Rosją. Podkreślono, że jednostka sił powietrznych USA zbliżała się do granicy Federacji Rosyjskiej.

Z kolei w niedzielę 16 sierpnia rosyjskie dowództwo podniosło swój myśliwiec dla przechwycenia włoskiego samolotu wojskowego, który zbliżył się do granicy przestrzeni powietrznej Rosji.

15 sierpnia rosyjski myśliwiec Su-27 został wysłany w celu przechwycenia amerykańskiego samolotu rozpoznawczego Lockheed EP-3, który zbliżał się do rosyjskiej granicy nad Morzem Czarnym.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Wcześniej, 14 sierpnia, agencja „Tass” informowała, że rosyjskie radary namierzyły 46 zagranicznych statków powietrznych (35 zagranicznych samolotów szpiegowskich i 11 dronów), które w ciągu poprzedniego tygodnia przeprowadzały rozpoznanie powietrzne w pobliżu granicy z Rosją.

12 i 14 sierpnia rosyjskie myśliwce Su-27 usiłowały przechwycić amerykańskie samoloty zwiadowcze nad wodami Morza Czarnego.

7 sierpnia rosyjski myśliwiec Su-27 został wysłany w celu przechwycenia nad Morzem Czarnym samolotu rozpoznawczego Sił Powietrznych USA RC-135 i samolotu patrolowego Marynarki USA P-8A Posejdon.

tass.com / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply