Inspektorat Uzbrojenia poinformował we wtorek o roz­po­czę­ciu nego­cja­cji z firmą Rosomak S.A. Dotyczą one reali­za­cji projektu wyko­na­nia i dostar­cze­nia dla Sił Zbrojnych RP kolej­nej par­tii koło­wych trans­por­te­rów opan­ce­rzo­nych Rosomak M‑3.

We wtorek Inspektorat Uzbrojenia poinformował o rozpoczęciu negocjacji z firmą Rosomak S.A. Dotyczą one zrealizowania zabudowy specjalistycznej i dostarczenia trzech kołowych transporterów opancerzonych Rosomak-M3 – podał portal „Milmag”.

Kresowy Przegląd Tygodnia

Zgoda RODO: Wyrażam zgodę na wykorzystywanie przez FUNDACJA KOMPANIA KRESOWA, ul. Gen. Władysława Sikorskiego 166 / 0.03, 18-400 Łomża moich danych osobowych przesłanych w niniejszym formularzu w celu otrzymywania informacji drogą elektroniczną.
Możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie, klikając link w stopce naszych e-maili.

Wspomniana umowa jest negocjowana od 26 sierpnia. Jej potencjalna wartość może wynosić  4,2 mln zło­tych bez VAT.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia

Informacje przedstawione przez inspektorat uzbrojenia sugerują, że pojazdy powsta­łyby poprzez prze­bu­dowę dostęp­nych podwozi. Usługa dotyczyłaby trzech egzemplarzy.

Czytamy, że gestorem zamówienia jest Zarząd Wojsk Aeromobilnych i Zmotoryzowanych Inspektoratu Wojsk Lądowych Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych.

Zobacz także: Słoweńcy nie wybrali polskich Rosomaków

Zastosowana została procedura negocjacyjna z firmą Rosomak SA., ponieważ jest to jedyny podmiot w Polsce, który posiada upraw­nie­nia do pro­duk­cji i mody­fi­ka­cji bazo­wych pod­wozi KTO Rosomak.

Rosomak M-3 jest wersją transportera kołowego, wyposażonego w obrotnicę z uzbrojeniem strzeleckim.

Czytaj także: Wojsko planuje zakup kołowych transporterów nowej generacji. Licencja zza granicy, polskie firmy nie sa w stanie opracować technologii

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Jest ona przystosowana do montażu 40-mm granatnika maszynowego Mk 19, 12,7-mm oraz wielkokalibrowych karabinów maszynowych. Pojazd posiada także dodatkowe opancerzenie.

Wozy były eksploatowane m.in. przez wojskowe kontyngenty w Czadzie i Afganistanie.

Przeczytaj również: Gen. Skrzypczak dla Kresy.pl o Rosomakach-S: to błąd i powrót do doraźnego rozwiązania sprzed lat

zbiam.pl / milmag.pl / Kresy.pl

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz