Służba statystyczna Unii Europejskiej sprawdziła jaką część swoich zarobków mieszkańcy poszczególnych państw członkowskich wydają na napoje alkoholowe.

Z zestawienia państw członkowskich Unii Europejskiej wynika, że największą część swoich zarobków na alkohol wydają mieszkańcy republik nadbałtyckich, jak informuje czołowy polski portal na Litwie L24.lt. Przodują Estończycy. W ich gospodarstwach domowych na alkohol przeznaczane jest 5,2% rocznych wydatków. Na Łotwie proporcja ta wynosi 4,9%. Wyraźnie mniejsza jest na Litwie gdzie wydatki na alkohol stanowią już tylko 4% wszystkich wydatków gospodarstw domowych.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

Tuż za mieszkańcami republik nadbałtyckich znaleźli się Polacy, którzy wydają 3,5% swoich domowych rozchodów na napoje alkoholowe. Na podobnym poziomie są alkoholowe wydatki mieszkańców innych państw Grupy Wyszehradzkiej. Mieszkańcy Czech przeznaczyli na alkohol 3,3% zarobków, a Węgrzy 3%.

Najmniej wydawano na „napoje wyskokowe” w gospodarstwach domowych Hiszpanów, Greków i Włochów. Ci pierwsi przeznaczali na ten cel 0,8% swoich dochodów, Grecy i Włosi 0,9%.

W 2015 roku Litwa była krajem, który przodował pod względem ilości wypitego alkoholu przypadającej na jednego mieszkańca kraju. W związku z tym rząd tego państwa podjął kroki na rzecz ograniczenia liczby miejsc i czasu w jakich sprzedawany jest alkohol. W grudniu litewski parlament zadecydował też o podniesieniu akcyzy na napoje alkoholowe o 10%.

l24.lt/kresy.pl




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz