Solaris trafi w obce ręce

Właściciele Solaris Bus & Coach zdecydowali się sprzedać firmę hiszpańskiej grupie CAF, producentowi pojazdów szynowych. Jej kierownictwo zapewnia, że będzie nadal wykorzystywać markę Solaris zachowa jej polski charakter.

We wtorek producent autobusów i trolejbusów Solaris poinformował o podpisaniu dzień wcześniej umowy z hiszpańska grupą CAF. Tak zakończyły się trwające od kilku miesięcy poszukiwania inwestora dla polskiej spółki. Szczegóły transakcji będą przedmiotem dalszych negocjacji.

„Połączenie potencjałów obu firm to ważny krok w realizacji planu, który zakłada wypracowanie wiodącej pozycji w Europie w zakresie zrównoważonych miejskich systemów mobilności” – napisano w komunikacie opublikowanym przez Solaris.

 

O planach sprzedaży nawet 100 proc. akcji Solarisa zaczęło być głośno na początku kwietnia. “Dziennik Gazeta Prawna” zwracał wówczas uwagę, że moment do sprzedaży Solarisa jest dogodny – perspektywy rozwoju rynku autobusów elektrycznych są bardzo dobre, a firma sprzedała w ubiegłym roku rekordową liczbę pojazdów – prawie 1400 sztuk za 1,85 mld złotych.

Na sprzedaż firmy zdecydowali się jej właściciele: Solange i Krzysztof Olszewscy. Wcześniej spółka nie potwierdzała informacji o poszukiwaniu inwestora. Zaznaczała jednak, że „dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa wymaga dużych nakładów inwestycyjnych na badania i rozwój oraz inwestycji w zasoby produkcyjne, sieć sprzedaży i serwisu”. Solaris przyznawał też, że od wielu lat firma otrzymywała „propozycje wsparcia rozwoju firmy od partnerów polskich i zagranicznych”.

Przeczytaj: Solaris zdobył kontrakt na dostawę 150 autobusów do Wilna

Prezes Solaris Bus & Coach, Solange Olszewska powiedziała, że rozpatrywano oferty zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Wyraziła przekonanie, że wybór CAF jako inwestora dla Solarisa zapewni tej marce „obiecującą przyszłość”, podobnie jak jej klientom i pracownikom. Jej zdaniem, hiszpańska firma „ma właściwą wizję rozwoju dla spółki i będzie w stanie rozwinąć potencjał Solarisa na skalę globalną”. Dodała, że umowa pozwoli podpoznańskiemu Solarisowi „wejść na wyższy poziom rozwoju”.

Andrés Arizkorreta, prezes i dyrektor generalny CAF powiedział z kolei, że inwestycja w Solarisa to m.in., otwieranie się na nowe, strategiczne rynki. Zapowiada, że CAF i Solaris staną się liderem w zakresie rozwiązań miejskiej mobilności, „wykraczających poza pojazdy szynowe, szczególnie w segmencie elektromobilności”.
CAF to notowany na hiszpańskiej giełdzie producent pojazdów szynowych. Zajmuje się projektowaniem, produkcją, utrzymaniem i dostawą taboru kolejowego, a także pojazdów szynowych na rynki całego świata.

Arizkorreta zapewnia, że jego firma chce nadal wykorzystywać markę Solaris i rozwijać ją oraz „zachować jej polski charakter”.

money.pl / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply