Saudi Aramco inwestuje w produkcję silników spalinowych, nie wierzy w ich upadek, a dostrzega szansę biznesową wynikającą w rozwoju samochodów elektrycznych, informuje Financial Times.

Firma Saudi Aramco zakłada, że ​​silnik spalinowy będzie dostępny bardzo długo, dostrzega w tej technologi szansę biznesową wynikającą z rozwoju samochodów elektrycznych, informuje Financial Times. Saudyjka grupa naftowa, w czerwcu nabyła za 740 milionów euro, 10%  udziałów w Horse Powertrain, firmie zajmującej się budową silników spalinowych.

Z obliczeń Saudi Aramco i innych akcjonariuszy Horse, chińskiego producenta samochodów Geely i francuskiego Renault wynika, że ​​gdy branża przestanie projektować i rozwijać własne silniki spalinowe, zacznie je kupować od stron trzecich.

Wiceprezes wykonawczy Saudi Armaco Yesser Mufti, który był odpowiedzialny za transakcję powiedział: „Całkowite wyeliminowanie silników spalinowych lub rezygnacja z nich będzie dla świata niezwykle kosztowne. Jeśli weźmie się pod uwagę przystępność cenową i wiele innych czynników, myślę, że będą one dostępne przez bardzo, bardzo długi czas”. Jest przekonany, że nawet do 2050 r. ponad połowa wszystkich samochodów będzie nadal napędzana jakimś rodzajem paliwa.

Czytaj: Nie będzie podatku od aut spalinowych. Komisja Europejska zaakceptowała polski wniosek o rewizję KPO

Financial Times napisał, że upadek silnika spalinowego w 2021 r. wydawał się przesądzony po tym, jak producenci samochodów takich jak Ford, General Motors i Mercedes-Benz, a także rządy zobowiązały się do zaprzestania sprzedaży nowych silników benzynowych i wysokoprężnych w latach 2035–2040. Jednak wraz ze spowolnieniem wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych i wzrostem protekcjonizmu w handlu przyszłość silników spalinowych nie wygląda mniej ponuro.

Matias Giannini, dyrektor naczelny Horse jest przekonany, że w latach 2035, 2040 i później w znaczącej ilość będą jeździły pojazdy napędzane silnikami spalinowymi. „Na pewno ponad połowa, a nawet 60 procent populacji nadal będzie miało jakiś silnik, niezależnie od tego, czy będzie to czysty silnik spalinowy, pełna hybryda czy hybryda typu plug-in” -dodał Matias Giannini.

Czytaj: Aramco chce wejść na polski rynek, oferuje swoje paliwo na wyłączność. „PiS zaprosiło lisa do kurnika”

ft.com/Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply