Myrotworec, portal tropiący „wrogów Ukrainy”, nieoficjalnie powiązany z ukraińskimi służbami, umieścił na swojej „czarnej liście” nazwisko Eduarda Dolinskiego, przewodniczącego Ukraińskiego Komitetu Żydowskiego.

O wpisaniu go do bazy Myrotworca Dolinski poinformował w czwartek w mediach społecznościowych. „Za moje działania ujawniające gloryfikację nazistowskich zbrodniarzy wojennych na Ukrainie nacjonalistyczna strona internetowa Myrotworec opublikowała moje dane osobowe i nazwała mnie: «ukrainofobem, prowokatorem, manipulatorem, agresorem rozpowszechniającym fałszywe informacje o antysemityzmie i nazizmie, demonizującym Ukraińców” – napisał Doliński na Twitterze.

Myrotworec zarzuca też szefowi Ukraińskiego Komitetu Żydowskiego, że „w sieci społecznościowej prowadzi kampanię informacyjną mającą na celu zdyskredytowanie władz państwowych Ukrainy” i bierze udział w „aktach humanitarnej agresji na Ukrainę”.

Eduard Dolinski regularnie nagłaśnia w sieciach społecznościowych przypadki gloryfikacji na Ukrainie OUN, UPA i SS Galizien, a także incydenty w udziałem neobanderowców i ukraińskich neonazistów. Jak można przekonać się ze zrzutów ekranu opublikowanych na jego temat przez Myrotworca, za to właśnie został wpisany na „czarną listę” tego portalu.

PRZECZYTAJ:
Dolinski: Ukraiński IPN świętuje setne urodziny zbrodniarza wojennego
Wołyń: ukraiński IPN wręczył medale UPA. Dolinski: odznaczeni mają na rękach krew 50 tys. ofiar
Dolinsky zwrócił uwagę na wysyp banderowskich obozów dla młodzieży na Ukrainie [+FOTO]
Ukraiński Komitet Żydowski przestrzega przed gloryfikowaniem zbrodniarzy wojennych na Ukrainie

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia

Kontrowersyjny portal

O Myrotworcu zrobiło się głośno wiosną 2015 roku, gdy wyszło na jaw, że na swojej liście wrogów Ukrainy opublikowano tam szczegółowe dane znanego opozycyjnego dziennikarza Ołesia Buzyny, a także polityka byłej Partii Regionów i krytyka EuroMajdanu, Olega Kałasznikowa. Obaj zostali zamordowani wkrótce po tym, jak ich zdjęcia, numery telefonów i adresy pojawiły się w sieci.

W maju 2016 roku Myrotworec opublikował dane ponad 4 tys. dziennikarzy z całego świata, którzy otrzymali akredytacje nieuznawanej Donieckiej Republiki Ludowej. Dziennikarzy takich stacji i agencji jak CNN, BBC, TASS, Reuters czy Al-Jazeera oskarżono o „współpracę z terrorystami”. Akcja ta wywołała skandal i oburzenie w środowisku dziennikarskim.

Portal został założony przez grupę wolontariuszy na czele z Heorhijem Tuką, późniejszym gubernatorem obwodu ługańskiego, a także wiceministrem w rządzie Wołodymyra Hrojsmana ds. okupowanych terytoriów Donbasu. Myrotworec był od początku szczególnie aktywnie wspierany przez doradcę szefa ukraińskiego MSW Antona Heraszczenkę, a także Borysa Fiłatowa i Jurija Butuzowa. Z jego pomocy miały aktywnie korzystać m.in. ukraińskie służby specjalne (w tym wywiad, SBU czy służby graniczne).

Kresy.pl 

Czytaj kolejny artykuł
0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz