Kontrowersyjny redaktor TVP Michał Rachoń został zawieszony przez władze Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i nie może prowadzić popularnych programów publicystycznych.

Kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zawiesiło Michała Rachonia w prowadzeniu programów „Minęła 20” i „Woronicza 17″ – poinformował we wtorek portal Wirtualnemedia.pl. Powodem jest nagranie mające parodiować Jerzego Owsiaka i Hannę Gronkiewicz-Waltz jakie wyemitowano w czwartkowym wydaniu prowadzonego przez Rachonia programu „Minęła 20”. Satyryczny w zamierzeniu materiał wzbudził krytykę licznych widzów, także zwolenników PiS okazało się bowiem, że w jego inscenizacji użyto miniatur banknotów z wizerunkiem Lecha Kaczyńskiego i żydowskim symbolem – gwiazdą Dawida.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

„Banknot, który leżał na stole w animacji jest jednym bardzo wielu banknotów (mam ich całe pudło) Ten banknot ma 2 cm, nie sposób dojrzeć gołym okiem, co na nim dokładnie jest. Żadne skojarzenia nie były celowe, przepraszam, jeśli coś takiego nieświadomie zasugerowałam” – portal cytuje pomysłodawczynię satyrycznego nagrania Barbarę Pielę.

„Szanowni Państwo, dyrekcja Telewizyjnej Agencji Informacyjnej stanowczo potępia powielanie antysemickich stereotypów. Nie ma na to zgody. Dlatego wobec osób odpowiedzialnych za incydent w ostatnim programie „Minęła 20” zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje” – napisał w piątek na Twitterze szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski. W oficjalnym komunikacie TAI napisano -„Kierownictwo anteny nie będzie tolerować błędów, które godzą w dobre imię Telewizji Polskiej, narażając ją na straty wizerunkowe i przynosząc jej ujmę”.

Zgodnie z zapowiedziami Rachoń został odsunięty od wykonywania obowiązków. Program „Minęła 20” będą teraz prowadzić już tylko Danuta Holecka, Adrian Klarenbach i Krzysztof Ziemiec. Magazyn „Woronicza 17” będzie zaś prowadził Krzysztof Ziemiec.

Rachoń znany był z kontrowersyjnych działań. W listopadzie jako tło swojego programu ustalił grafikę z wizerunkiem Władimira Putina i napisem Russia, przy tym dwie litery w angielskojęzycznej nazwie sąsiedniego kraju zostały wystylizowane na symbol nazistowskiego SS. W 2009 roku Rachoń próbował oprotestować wizytę Putina w Gdańsku przebierając się za penisa. Przed podjęciem pracy w telewizji publicznej Rachoń był dziennikarzem Telewizji Republika.

wirtualnemedia.pl/kresy.pl

 




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

5 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz

  1. Avatar
    jwu :

    Nie powiem ,że będę płakał za nim,chociaż i tak nie oglądam tej tv.Ale znając mentalność tego typu ludzi ,zaraz zacznie się dorabianie ideologi typu: ja byłem wporzo ,a oni źli i wszystko co robiłem ,było pod ich dyktando. Jako skruszony i”odwrócony” otrzyma szansę pracy w Polsacie,lub TVN.A wtedy, to dopiero popłynie rzeka pomyj,pod wiadomym adresem.Oczywiście to jest tylko mój scenariusz,który z przyszłością ww.być może niewiele będzie miał wspólnego?