Łotewska Narodowa Rada Mediów Elektronicznych (NEPLP) zdecydowała we wtorek o zakazie retransmisji na Łotwie 16 rosyjskich kanałów telewizyjnych.

Jak podaje portal Delfi, łotewski regulator zakazał retransmisji 16 rosyjskich kanałów telewizyjnych. Są to REN TV Baltic, NTV Mir Baltic, „Karusel International”, „NTW Seriał”, „NTW Stil”, „NTW Prawo”, „Kinomiks”, „Nasze Nowoje Kino”, „Rodnoje Kino”, „Indijskoje Kino”, „Kinokomedija”, „Kinosierija”, „KWN TW”, „Kuchnia TW”, „Boks TW” i „HD Life”.

Przekaż swój 1% na Kresy.pl

Fundacja Kompania Kresowa KRS 0000350493
Przeakż 1% podatku

Przewodniczący NEPLP Ivars Abolins wskazał, że decyzja została podjęta ze względu na to, że radzie nie udało się uzyskać informacji, kto na Łotwie reprezentuje te kanały. Oznacza to, że na terytorium Łotwy nie ma przedstawiciela, który mógłby wyrazić zgodę na retransmisję programów w imieniu właściciela kanału.

Zgodnie z ustawą o mediach elektronicznych, w celu retransmisji programu przedstawiciel właściciela mediów lub przedstawiciele mediów muszą złożyć wniosek do NEPLP o wpisanie programu na listę programów retransmitowanych na Łotwie.

Poprzedni właściciel praw do tych kanałów, firma SIA “TEM LV”, poinformowała NEPLP, że od 1 lutego br. nie jest właścicielem tych praw. Informacja ta została potwierdzona przez operatorów telewizji kablowej.

Jak się okazuje, w tle pojawia się sprawa międzynarodowych sankcji. Spółka SIA „TEM LV” jest częścią holdingu Baltijas mediju alianse, którego współwłaścicielom zarzucono naruszanie takich sankcji. Chodzi o Olega Sołodowa i jego współpracownika Margusa Merima, którym prokuratura zarzuciła, że ​​w wyniku ich działań w ręce osób objętych międzynarodowymi sankcjami trafiło ponad 10 mln euro.

Członek NEPLP Janis Eglitis poinformował, że zakaz retransmisji 16 kanałów będzie obowiązywał do czasu ujawnienia się nowego właściciela praw do ich retransmisji.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Jak informowaliśmy, wczoraj NEPLP podjęła decyzję o zakazie nadawania „Russia RTR” na Łotwie przez rok. Powodem decyzji były cztery audycje, które zdaniem regulatora rozniecały nienawiść i zawierały nawoływania do wojny. W czerwcu ub. roku na Łotwie zakazano nadawania kanałów telewizyjnych rosyjskiej grupy RT, ponieważ znajdują się one „pod faktyczną kontrolą i wyłącznym nadzorem” Dmitrija Kisielowa, który podlega sankcjom UE.

Kresy.pl / Delfi

Czytaj kolejny artykuł

Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz