W czasie przymusowego pozostawania w domu z powodu epidemii koronawirusa Włosi przeciętnie przytyli o 2 kilogramy – twierdzi Coldiretti, największe stowarzyszenie włoskich rolników i producentów żywności.

W trakcie najdłuższego w Europie okresu powszechnej kwarantanny trwającego 55 dni przeciętny Włoch przytył o 2 kilogramy – wynika zaprezentowanych we wtorek szacunków Coldiretti. Pomimo zmniejszonej aktywności fizycznej w tym czasie Włosi rzucili się na jedzenie.

Coldiretti twierdzi, że w czasie kwarantanny wydatki Włochów na żywność wzrosły o 18 proc. Prawdziwy boom nastąpił w sektorze tzw. comfort food – smakołyków zjadanych dla poprawienia sobie nastroju. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku zakupy mąki i kaszy manny wzrosły o 150 proc., chleba, krakersów i paluszków o 14 proc., makaronów i gnocchi o 7 proc., ciast gotowych do upieczenia i pizzy o 38 proc., deserów o 13 proc., a gotowych dań o 24 proc.

Większe spożycie kalorii połączone z brakiem ruchu przyczyniło się do wzrostu masy ciała u przeciętnego Włocha.

Od wczoraj mieszkańcy Italii mają większe możliwości spalenia zbędnych kalorii, ponieważ pracę wznowiła część przedsiębiorstw, można biegać, chodzić i ćwiczyć pojedynczo w parkach i na plażach. Włoski rząd nazywa to uchylenie części obostrzeń „drugą fazą” walki z koronawirusem.

Jak podaje agencja ANSA, według pracowni badawczej Ixè dla około 47% Włochów utrata wagi jest obecnie jednym z ich priorytetowych celów.

Nie istnieje darmowe dziennikarstwo. Darmowa jest jedynie propaganda.

Przekaż 50 zł

Zwalczaj propagandę.

CZYTAJ TAKŻE: Włoski lekarz: po zakończeniu epidemii Włochy zapewne opuszczą Unię Europejską

Kresy.pl / ANSA / coldiretti.it




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz