TVP Info informuje, że stacja ZDF zaskarżyła postanowienie Sądu Krajowego w Moguncji, który wydał klauzule wykonalności w sprawie przeprosin za nazwanie obozów zagłady „polskimi”.

Sąd Krajowy w Moguncji nadał klauzulę wykonalności wyrokowi polskiego Sądu Apelacyjnego w Krakowie. Wyrok nakazywał stacji telewizyjnej ZDF umieszczenie utrzymywanie przeprosin Karola Tendery za użycie sformułowania „polskie obozy zagłady” przez miesiąc na swojej głównej stronie internetowej. Polski sąd podjął decyzję w pod koniec grudnia 2016 roku. W uzasadnieniu stwierdził, że przez takie sformułowanie były więzień Auschwitz z ofiary staje się sprawcą.

CZYTAJ TAKŻE:
ZDF ma przeprosić więźnia Auschwitz za słowa „polskie obozy zagłady”

ZDF wyrok sądu zrealizował w sposób wybiórczy. Przeprosiny umieszczono na stronie internetowej nadawcy, ale zostały opublikowane na dole strony w rubryce Doku/Wissen, a sam tytuł publikacji też niewiele wyjaśnia osobom, które wchodzą na stronę ZDF.

Mec. Lech Obara, pełnomocnik Tendery stwierdził, że wyrok polskiego sądu nie został wykonany właściwie i z tego powodu wystąpił do niemieckiego sądu o nadanie klauzuli wykonalności, aby wymusić na niemieckiej telewizji prawidłowe opublikowanie przeprosin. Sąd Krajowy w Moguncji pod koniec sytcznia wydał taką klauzulę wykonalności, jednak od tego postanowienia odwołała się ZDF.

kresy.pl / tvp.info

Oceń ten artykuł




Zbierzmy 1000 stałych darczyńców i wyłączmy wszystkie zewnętrzne reklamy na Kresach. Pomóż nam zbudować solidną dziennikarską platformę, publikującą ekskluzywne, wysokiej jakości informacje, opinie i analizy, utrzymującą się wyłącznie dzięki zaufaniu Czytelników.

Kresy.pl są w 100% oddolną obywatelską inicjatywą, nie stoją za nami ani medialne konsorcja, ani rządowe dotacje. Naszym celem jest przeciwstawianie się wszelkim formom manipulacji opinią publiczną w Polsce. W dobie wojny informacyjnej nie ma zadania bardziej palącego niż odpowiedzialne wspieranie zaufanych mediów.

Wyłącz reklamy

Wesprzyj jednorazowo

3 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Dodaj komentarz

  1. Avatar
    gan :

    Tagore pisał, że skro kanclerz Niemiec nic nie uzyskała podczas ostatniej wizyty – to jest zielone światło plucia na Polskę. Patrząc na to ja bym postawił trochę śmielszą tezę. Poszedł deal, Schulz zastąpi Merkel. Po wyciszonym okresie z Niemcami nastąpił nawrót ich agresji doskonale wpisujący się w wypowiedzi Schulza.

  2. Avatar
    mop :

    W 45 roku gdy Rosjanie i Polacy zdobywali Reichstag i Kancelarie Rzeszy bronili go nie Niemcy ale ponad 800 francuskich esesmanów z liczącej 7300 ludzi Brygady Grenadierów SS (1 francuska) „Charlemagne”. Od Churchilla Anders usłyszał tylko: „Może Pan zabierać swoich żołnierzy, nie jesteście Nam już potrzebni.” Na paradzie zwycięstwa w Londynie, maszerowali Ghurkowie z Nepalu i wielbłądy a ani jednego Polaka nie zaprosili. Paradą zwycięstwa w Moskwie dowodził 100 % Polak urodzony w Warszawie K. Rokossowski i brały w niej udział jednostki polskie.
    Amerykanie mając lotnictwo strategiczne dalekiego zasiegu (bombardowali pola naftowe w Ploeszti w Rumunii) mogli zbombardować tory dojazdowe i infrastrukturę Oświęcimia (wiedzieli doskonale o rozgrywającej się tam tragedii). Nie zrobili tego bojąc się o zniszczenia bo obok była duża fabryka chemiczna IG Farben (zatrudniajaca wiezniow obozu koncentracyjnego-obecnie Zakłady Chemiczne Oświęcim), w której największe udziały miał amerykański Standard Oil (są o tym materiały w bibliotekach amerykańskich uniwersytetów).
    http://wezwaniedoprawdy.pl.tl/Terroryzm.htm