W poniedziałek francuski urząd ds. konkurencji poinformował, że koncern Google został ukarany grzywną w wysokości 220 mln euro. Powodem jest faworyzowanie jego własnych usług w sektorze reklamy internetowej.

Decyzja o nałożeniu kary na Google ma szczególne znaczenie, ponieważ jest to pierwsza na świecie decyzja dotycząca zbadania złożonych algorytmicznych procesów sprzedażowych, dzięki którym działa reklama internetowa – oświadczyła Isabelle de Silva, szefowa francuskiego urzędu antymonopolowego, cytowana przez agencję “Reuters”. Urząd podkreślił w komunikacie, że “Google przyznał preferencyjne traktowanie swoim zastrzeżonym technologiom oferowanym pod marką Google Ad Manager”, co doprowadziło do “ukarania konkurentów”. Francuski urząd ds. konkurencji nałożył na koncern technologiczny karę w wysokości 220 mln euro.

Koncern Google “nie zakwestionował faktów” – podkreślił urząd.  Google zadeklarował w poniedziałek, że po decyzji francuskiego urzędu będzie testować zmiany w swoich szeroko stosowanych usługach reklamowych online. Grzywna została nałożona w ramach postępowania ugodowego z amerykańskim gigantem.

To nie pierwsza kara grzywny, która została nałożona na koncern Google we Francji.

W lutym 2021 roku francuskie władze nałożyły na koncern Google karę w wysokości 1,1 mln euro za stworzenie własnego rankingu hoteli, który mógł być „mylący” dla użytkowników.

Przypomnijmy, że również w lutym br. Google obiecało zapłacić francuskiej prasie około 63 mln euro. Ma to na celu zakończenie sporu o prawa autorskie, który trwa ponad rok. Alphabet, macierzysta firma Google, zgodziła się zapłacić grupie francuskich mediów w zamian za zakończenie sporów w kwestii praw autorskich.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Zobacz także: WSJ: Wielkie firmy technologiczne umocniły swoją pozycję przez pandemię

W grudniu ubiegłego roku francuski urząd ds. prywatności Commission nationale de l’informatique et des libertés (CNIL) nałożył na Google grzywnę w wysokości 100 milionów euro i 35 milionów euro na Amazon za sposób, w jaki firmy używają urządzeń śledzących, znanych jako pliki cookie, na swoich francuskich stronach internetowych.

Z kolei w grudniu 2019 roku francuski urząd ds. ochrony konkurencji nałożył na Google 150 mln euro kary za nadużycie swojej pozycji względem jednego z użytkowników Google Ads i stosowanie niejasnej polityki usługowej. Grzywna została nałożona w momencie konfliktu Paryża z Waszyngtonem w sprawie nałożenia przez Francję podatku cyfrowego.

Pilnujemy wspólnych spraw

Zależymy od Twojego wsparcia
Wspieram Kresy.pl

Z kolei w lipcu 2018 roku Komisja Europejska nałożyła na Google grzywnę w wysokości 4,3 mld euro za złamanie unijnych zasad konkurencji poprzez system operacyjny Android używany w smartfonach i tabletach.

Zobacz także: Twitter zdecydował ws. Trumpa – został zablokowany na zawsze

reuters.com / Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply