Francuski minister gospodarki twierdzi, że Wielka Brytania po opuszczeniu Unii Europejskiej stania się pomniejszym punktem handlowym na mapie świata o znaczeniu nie większym niż wyspa Guernsey.

Emmanuel Macron przestrzega Wielką Brytanię przed opuszczeniem Unii, Jego zdaniem skutki takiej decyzji mogą być straszne. Zdaniem Macrona pozostanie tego kraju w Unii leży w interesie Unii jak i samych Brytyjczyków. Jednak to im powinno zależeć na pozostaniu w UE najbardziej bowiem w innym przypadku ich kraj stanie się, zdaniem ministra, niewiele znaczącym punktem na mapie świata podobnie jak obecnie wyspa Guernsey. Macron ostrzegł także, że Brytyjczycy powinni płacić pieniądze do budżetu Unii Europejskiej bo inaczej stracą dostęp do europejskich rynków finansowych.

Reuters/KRESY.PL

4 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply

    • nikop
      nikop :

      Poza tym poczytaj sobie na temat UK do polowy lat 70. Sami zwolennicy Brexitu potwierdzają, ze był to okres biedy….. “Od pocz. XX w., a zwłaszcza w okresie po II wojnie światowej malało znaczenie Wielkiej Brytanii w gospodarce światowej. w latach 1950–70 jej udział w produkcji przemysłowej krajów kapitalistycznych zmniejszył się z około 12% do około 6%, a w latach 80 – tych do około 4%, w wyniku bardzo wolnego tempa wzrostu (przeciętnie 2% rocznie, 1986–90 –1,8%) i długotrwałych okresów recesji gospodarczej (zwłaszcza na początku lat 70 – tych i lat 90 – tych). Od 1973 trwa integracja gospodarcza z krajami EWG. Wolne tempo wzrostu gospodarki jest spowodowane niewielką, w porównaniu z innymi krajami rozwiniętymi, akumulacją produktu krajowego brutto (15% — 1993, w Japonii ok. 30%) oraz kurczącym się rynkiem zbytu dla wyrobów brytyjskich, mniej nowoczesnych niż amerykańskie, japońskie i niemieckie. W dalszym ciągu Wielka Brytania pozostaje jednym z najważniejszych eksporterów kapitału (największe inwestycje zagraniczne w krajach regionu Zatoki Perskiej, Australii, wschodniej i południowej Afryce), odgrywa dużą rolę w międzynarodowym obrocie kapitałem, w żegludze i ubezpieczeniach.” DL