Niemiecka firma Zalando, prowadząca jedną z najpopularniejszych platform sprzedażowych w internecie, rusza z kampanią wsparcia dla osób LGBTQIA+, które mają rzekomo doświadczać dyskryminacji w Polsce. Projekt powstał we współpracy z organizacją pozarządową “Kampania Przeciw Homofobii” (KPH) oraz polską marką MISBHV.

Kampania o nazwie „Historie ukryte w ubraniach” ma pokazać skalę nietolerancji, z jaką mierzą się członkowie społeczności LGBTQIA+ w Polsce. Zalando wraz z KPH oraz marką Natalii Maczek i Tomasza Wirskiego MISBHV w jej ramach stworzyli pięć odzieżowych projektów z ubrań, które zostały zniszczone na skutek przemocy wobec osób “nieheteronormatywnych”.

CZYTAJ TAKŻE: Douglas Murray: Przeżywamy wielkie szaleństwo tłumów

Wszelkie dziury zostały zakryte i zaszyte, przez co mają symbolizować protest przeciwko homofobii.

Zniszczone części garderoby zyskały nowe życie i siłę wyrazu – projekty podkreślają zmianę, jaka zachodzi w wymowie powstałych ubrań – z pozostałości po traumatycznych przeżyciach zmieniają się w symbole walki o tolerancję i protestu przeciw homofobii. Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii – napisano w oświadczeniu niemieckiej firmy.

Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji. Odzież ma stać się symbolem odwagi i niezłomności społeczności LGBTQIA+, która wciąż walczy w Polsce o równość i szacunek – czytamy dalej w komunikacie.

Kampania ruszyła 6 sierpnia i skupi się głównie na publikowaniu postów w mediach społecznościowych na kanałach należących do Zalando, MISBHV i KPH. Powstanie również film ukazujący historię dyskryminowanych bohaterów projektu oraz proces powstawania ubrań.

Kresy.pl / dorzeczy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply