Węgry zapowiadają stworzenie hubu lotniczego, a w projekt ma zainwestować firma, która miała być inwestorem CPK.

Premier Viktor Orban ogłosił plany przekształcenia lotniska Liszt Ferenc w największy węzeł lotniczy w Europie Środkowej – poinformował we wtorek sekretarz stanu ds. komunikacji międzynarodowej Węgier Zoltan Kovacs.

Przekazał, że Węgry mają realizować projekt w porozumieniu z firmą Vinci, która miała być inwestorem strategicznym Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Plan rozwoju obejmuje inwestycje o wartości ponad 1 miliarda euro na następną dekadę, obejmujące budowę nowego terminalu i usprawnienie operacji lotniska, aby osiągnąć ten ambitny cel” – wskazał Kovacs. 

Przeczytaj: Znany przeciwnik budowy CPK chce przeprowadzić jeden z audytów za blisko milion zł

Komentatorzy w mediach społecznościowych zwracają w tym kontekście uwagę na opieszałość rządu Donalda Tuska w sprawie projektu polskiego CPK.

Pełnomocnik rządu ds. CPK i wiceminister funduszy i polityki regionalnej Maciej Lasek oświadczył w poniedziałek: “Nie można powiedzieć, że rezygnujemy z tego projektu, my go tylko urealniamy”. Zadeklarował, że “kluczowe procesy nie zostały zatrzymane”.

Zobacz: Publiczne niemieckie media o CPK. Obawiają się konkurencji dla lotniska w Berlinie

W przestrzeni publicznej trwa dyskusja o przyszłości projektu CPK. Wiceminister Maciej Lasek deklarował, że “CPK się właśnie projektuje, wszystkie prace się cały czas toczą”. Później okazało się, że na wniosek spółki wojewoda zawiesił postępowanie w sprawie udostępnienia nieruchomości pod badania geologiczne.

Polskie Porty Lotnicze niedawno ogłosiły decyzję o rozbudowie Lotniska Chopina. Informacje wywołały oburzenie w sieci, ponieważ mogą oznaczać zakończenie projektu CPK.

Jak informowaliśmy, ruszyła społeczna akcja w obronie CPK. Maciej Wilk wezwał do składania wniosków o przeprowadzenie przez Najwyższą Izbę Kontroli kontroli w spółce CPK i w biurze pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska.

Tymczasem powołany przez nowy rząd prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki uważa, że nie możemy otworzyć nowego lotniska za wcześnie, gdy Okęcie i Modlin wciąż będą miały niewykorzystaną, a uzyskaną dzięki nowym inwestycjom przepustowość.

Na początku czerwca premier Donald Tusk unikał konkretnej odpowiedzi na pytanie dotyczące przyszłości projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Zobacz: Marszałek województwa mazowieckiego: Projekt CPK jest megalomański

Czytaj również: Nadal nie wiadomo co z CPK. Tymczasem Portugalczycy budują lotnisko na 100 mln pasażerów

Kresy.pl

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply