Węgry zapowiadają stworzenie hubu lotniczego, a w projekt ma zainwestować firma, która miała być inwestorem CPK.
Premier Viktor Orban ogłosił plany przekształcenia lotniska Liszt Ferenc w największy węzeł lotniczy w Europie Środkowej – poinformował we wtorek sekretarz stanu ds. komunikacji międzynarodowej Węgier Zoltan Kovacs.
Przekazał, że Węgry mają realizować projekt w porozumieniu z firmą Vinci, która miała być inwestorem strategicznym Centralnego Portu Komunikacyjnego.
„Plan rozwoju obejmuje inwestycje o wartości ponad 1 miliarda euro na następną dekadę, obejmujące budowę nowego terminalu i usprawnienie operacji lotniska, aby osiągnąć ten ambitny cel” – wskazał Kovacs.
🇭🇺✈️ @PM_ViktorOrban announced plans to develop Liszt Ferenc Airport into Central Europe’s most successful aviation hub. During his meeting in Paris with Nicolas Notebaert, CEO of @VINCI, PM Orbán discussed the significant investments planned for the airport’s future.
💼 On June… pic.twitter.com/BX9KOUtvor
— Zoltan Kovacs (@zoltanspox) June 25, 2024
Przeczytaj: Znany przeciwnik budowy CPK chce przeprowadzić jeden z audytów za blisko milion zł
Komentatorzy w mediach społecznościowych zwracają w tym kontekście uwagę na opieszałość rządu Donalda Tuska w sprawie projektu polskiego CPK.
Pełnomocnik rządu ds. CPK i wiceminister funduszy i polityki regionalnej Maciej Lasek oświadczył w poniedziałek: „Nie można powiedzieć, że rezygnujemy z tego projektu, my go tylko urealniamy”. Zadeklarował, że “kluczowe procesy nie zostały zatrzymane”.
Zobacz: Publiczne niemieckie media o CPK. Obawiają się konkurencji dla lotniska w Berlinie
W przestrzeni publicznej trwa dyskusja o przyszłości projektu CPK. Wiceminister Maciej Lasek deklarował, że “CPK się właśnie projektuje, wszystkie prace się cały czas toczą”. Później okazało się, że na wniosek spółki wojewoda zawiesił postępowanie w sprawie udostępnienia nieruchomości pod badania geologiczne.
Polskie Porty Lotnicze niedawno ogłosiły decyzję o rozbudowie Lotniska Chopina. Informacje wywołały oburzenie w sieci, ponieważ mogą oznaczać zakończenie projektu CPK.
Jak informowaliśmy, ruszyła społeczna akcja w obronie CPK. Maciej Wilk wezwał do składania wniosków o przeprowadzenie przez Najwyższą Izbę Kontroli kontroli w spółce CPK i w biurze pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska.
Tymczasem powołany przez nowy rząd prezes Centralnego Portu Komunikacyjnego Filip Czernicki uważa, że nie możemy otworzyć nowego lotniska za wcześnie, gdy Okęcie i Modlin wciąż będą miały niewykorzystaną, a uzyskaną dzięki nowym inwestycjom przepustowość.
Na początku czerwca premier Donald Tusk unikał konkretnej odpowiedzi na pytanie dotyczące przyszłości projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Zobacz: Marszałek województwa mazowieckiego: Projekt CPK jest megalomański
Czytaj również: Nadal nie wiadomo co z CPK. Tymczasem Portugalczycy budują lotnisko na 100 mln pasażerów
Kresy.pl
Zostaw odpowiedź
Chcesz przyłączyć się do dyskusji?Nie krępuj się!