Środkowy palec od Tigera dla powstańców warszawskich [+FOTO]

1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego marka Tiger zamieściła na portalu społecznościowym „okolicznościową” grafikę. Wybuchł skandal, internauci wzywają do bojkotu Tigera i jego producenta.

W rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, 1 sierpnia br., marka Tiger zamieściła na Instagramie „okolicznościową” grafikę. Przedstawia obraźliwy gest pokazanego środkowego palca, dodatkowego obwiązanego kokardką. U góry widnieje napis: „1 sierpnia Dzień Pamięci”. Z kolei u dołu: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”.

Dodatkowo, w opisie na Instagramie napisano (pis. oryg.):

– ZRÓB TAK ŻEBY CIĘ ZAPAMIĘTALI! #TIGERRESTART #INSTA #ROZPIEZRDLOL

Grafika opublikowana przez Tigera spotkała się z falą oburzenia i krytyki ze strony internautów, wzywających do bojkotu napoju, a także firmy Maspex, producenta. Choć zdjęcie szybko usunięto z Instagrama, gdy sprawa zaczęła być nagłaśniana, to jednak pozostawiono je na stronie.

Do sprawy odniosło się na Twitterze Muzeum Powstania Warszawskiego:

Maspex przeprasza

Maspex wydał dziś oświadczenie, w którym przeprosił za skandaliczną reklamę:

– Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu instragramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć.

Prezes firmy Maspex, Krzysztof Pawiński odniósł się do sprawy na portalu społecznościowym:

– Mam osobiście ogromny szacunek do Powstańców. Twarde konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych za tę sytuację zostaną wyciągnięte. Zadośćuczynimy za popełniony błąd. Wesprzemy program edukacyjny dotyczący Powstania Warszawskiego.

– Brak mi słów na takiego kalibru chamstwo w wykonaniu firmy Tiger. Firma powinna ponieść olbrzymie konsekwencje. Miejmy nadzieję, że społeczeństwo w kwestii zakupów, pokaże wspomnianej firmie palec ukazany na ich własnej grafice – napisał z kolei rzecznik prasowy Młodzieży Wszechpolskiej, Mateusz Pławski.

Marka Tiger jest własnością boksera Dariusza Michalczewskiego, posiadającego również niemiecki paszport, oraz jego fundacji „Równe Szanse”. Według informacji portalu tvp.info za kampanię odpowiada agencja interaktywna Lemon Sky J. Walter Thompson Poland. Według informacji agencji, osoby odpowiedzialne za reklamę zostały zwolnione.

O grupie Maspex Wadowice pisaliśmy wcześniej w kontekście repolonizacji przemysłu spożywczego. W maju 2015 roku firma przejęła od skandynawskiego funduszu inwestycyjnego IK Investment Partners spółkę Agros Nova. Należały do niej m.in. takie marki jak: Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek, Fruktus, Tarczyn i DrWitt.

Na Facebooku pojawiło się również wydarzenie “Pokaż środkowy palec Tigerowi!”, wzywające do bojkotu tego napoju.

W sieci pojawiły się również grafiki z inną reklamą Tigera, dotyczącą katastrofy smoleńskiej:

Instagram / tvp.info /twitter.com / wirtualnemedia.pl / Kresy.pl

1 odpowieź

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji?
Nie krępuj się!

Leave a Reply